Το απόλυτο «μπάχαλο» επικρατεί με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Το χαρακτηριστικό είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει, τις επόμενες ημέρες, την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος, ωστόσο – όπως παραδέχτηκε το ίδιο – δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα το μοντέλο της παραχώρησης!
Τα «αγκάθια» είναι πολλά, όπως:
-Κανείς δεν γνωρίζει τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης. Άλλες εκτιμήσεις μιλούν για 30, άλλες για 35, άλλες για 40 χρόνια.
-Τον ακριβή αριθμό των διοδίων. Υπάρχει η περίφημη Κοινή Υπουργική Απόφαση που μιλά για 11 επιπρόσθετους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, ωστόσο δεν έχει προσδιοριστεί, εάν θα υλοποιηθούν στο σύνολό τους.
-Ακολούθως, δεν έχει προσδιοριστεί το ποσοστό που θα εισπράττει το δημόσιο και ο παραχωρησιούχος από τα διόδια.
-Το «περιεχόμενο» της σύμβασης παραχώρησης. Θα περιλαμβάνει μόνο την ελαφρά και βαριά συντήρηση και λειτουργία; Θα γίνουν επιπρόσθετες επενδύσεις, όπως στην ενέργεια;
-Τι θα απογίνει η τεχνογνωσία της «κρατικής» Εγνατίας και τα έργα που έχει αναλάβει στο εξωτερικό;
-Τον Ιούλιο του 2016, οι υποχρεώσεις του ομολογιακού δανείου της Εγνατίας στην Τράπεζα Πειραιώς έφταναν τα 100,1 εκατ. Οι υποχρεώσεις αυτές δεν έχει εξακριθωθεί «ποιον θα βαρύνουν».
Πάντως, η Εγνατία Οδός, εάν εξαιρεθούν οι αποσβέσεις, το 2015 παρουσίασε λειτουργική κερδοφορία 10,8 εκατ. (!), παρά το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα ήταν στα 55,7 εκατ.