Μια από τις σπουδαιότερες θετικές εξελίξεις για την εγχώρια αεροπορική βιομηχανία αποτελεί το δρομολόγιο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη της Emirates.
Εάν και οι αρχικές διαπραγματεύσεις του «Ελ. Βενιζέλος» είχαν ξεκινήσει, πριν από αρκετά χρόνια, με την Qatar, αυτές δεν ευοδώθηκαν για ποικίλους λόγους.
Ωστόσο, οι συνθήκες άλλαξαν και η Emirates πήρε, για το ΔΑΑ, τη μεγάλη απόφαση. Αυτό διότι, σύμφωνα με μετρήσεις και έρευνες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η επιβατική κίνηση μεταξύ Αθήνας και ΗΠΑ, με ενδιάμεσο σταθμό, ξεπερνά ετησίως τους 570.000 επιβάτες, ενώ μόνο το καλοκαίρι του 2016, η κίνηση με απευθείας πτήσεις (εποχικές συνδέσεις) προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκε κατά 52%, φτάνοντας τους 156.000 επιβάτες.
Τα νέα ταξίδεψαν και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και, από χθες, έχουν εκδηλωθεί φωνές διαμαρτυρίας από αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες.
Ειδικότερα, η «Partnership for Open and Fair Skies» εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία η κίνηση της Emirates παραβιάζει την συνθήκη των «Ανοιχτών Ουρανών», ζητώντας – μάλιστα – συνάντηση με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, με γνώμονα «την προστασία των Αμερικανικών θέσεων εργασίας, κάτι που η κυβέρνηση Μπ. Ομπάμα απέτυχε να κάνει».
Γενικότερα, εταιρείες, όπως η United Airlines, Delta και American Airlines νιώθουν, σε κάποιο βαθμό, ότι απειλούνται από τη γιγάντωση των εταιρειών του Αραβικού Κόλπου.
Από την άλλη, κάποιες από αυτές διεξάγουν το δρομολόγιο Αθήνα – Νέα Υόρκη την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε εναπόκειται σε αυτές πως θα «απαντήσουν».
Πάντως, η Emirates θα συνεργάζεται με την αμερικανική JetBlue στο εν λόγω δρομολόγιο, ενισχύοντας την διασυνδεσιμότητα με άλλες αμερικανικές πόλεις.