Δεν διεξάγονται, κάθε ημέρα, συνέδρια τέτοιου βεληνεκούς στην Ελλάδα. Η Αθήνα είχε την τύχη να φιλοξενήσει το 20ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Mobility Management (ECOMM 2016),με συμμετοχή εκπροσώπων δήμων – φορέων από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, κτλ.
Το υπουργείο Μεταφορών εκπροσώπησε η γενική γραμματέας Πέτη Πέρκα, η οποία εξήγγειλε – για ακόμη μια φορά – την μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα (ακούγεται εδώ και… 10 σχεδόν χρόνια), την εκπόνηση Master Plan για τις Μεταφορές (αποτελεί… μνημονιακή υποχρέωση), την εγκατάσταση του συστήματος τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ (ο πρώτος, σχετικός διεθνής διαγωνισμός προκηρύχτηκε το 2004) και το λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα.
Τα δυο τελευταία αποτελούν τις σπουδαιότερες και ίσως μοναδικές επιτυχίες του υπουργείου Μεταφορών στις αστικές συγκοινωνίες και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Δυστυχώς, τόσο η τοποθέτηση της γ.γ. Μεταφορών, όσο και του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΝ Γιάννη Τσιρώνη χαρακτηρίστηκαν, από κάποιους συνέδρους, «αδιάφορες».
Ίσως, αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Ελλάδα και η Αθήνα είναι «έτη φωτός πίσω» σε θέματα αστικής κινητικότητας και βιώσιμης ανάπτυξης.
Ειδικά, στην Αθήνα, τι να πρωτοπεί κανείς: Λεωφορειολωρίδες δεν υπάρχουν, ποδηλατόδρομοι επίσης και τα πεζοδρόμια είναι μικρά και σε κακή κατάσταση.
Οι διαγραμμίσεις στους δρόμους δεν φαίνονται καθόλου, λεωφορεία και ηλεκτρικός βρώμικα και η ελεγχόμενη στάθμευση έχει περισσότερο εισπρακτικό χαρακτήρα, παρά κυκλοφοριακό, κτλ.
Πάλι καλά που έχουμε ένα σύγχρονο μετρό…