«Αναστάτωση» προκλήθηκε σε εργαζομένους των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από την παρουσίαση των βασικών αξόνων του νομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση των δυο εταιρειών.
Αιτία, ο τρόπος επιλογής της διοίκησής τους, καθώς στην παρουσίαση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι θα συγκροτηθεί «Επιτροπή Επιλογής» που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη, τα οποία θα προέρχονται από:
Εκπρόσωπο/ους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκπρόσωπο της ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) και έναν ανεξάρτητο αξιολογητή, με διεθνή εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.
Αρκετοί σιδηροδρομικοί, με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου, αναρωτήθηκαν: «Γιατί το Υπερταμείο να συναποφασίζει για τις διοικήσεις, αφού δεν διαθέτει μετοχικό ποσοστό στις δυο εταιρείες; Αποτελεί “προάγγελο” εξελίξεων;».
Από την πλευρά τους, τόσο το υπουργείο, όσο και το Υπερταμείο τόνιζαν ότι «δεν υφίσταται τέτοιο θέμα».
Πως διαμορφώνεται ο «χάρτης» στον σιδηρόδρομο, εάν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ;
Ο ΟΣΕ θα «χάσει» ως θυγατρική την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα υπαχθεί απευθείας στο δημόσιο.
Αντίστοιχα, το Υπερταμείο διαθέτει τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι ιδιωτική εταιρεία (ανήκει στην ιταλική FS).
Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, ο σιδηρόδρομος χρήζει άμεσων βελτιωτικών παρεμβάσεων, κυρίως σε επίπεδο προσωπικού, χρηματοδότησης και συντήρησης του δικτύου.
Εάν το νομοσχέδιο, συμβάλει (άμεσα ή έμμεσα) στα ανωτέρω, τότε θα χαρακτηριστεί “επιτυχημένο”.