Η δημιουργία κέντρου αναψυχής (mall) στο νέο «Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας», που προβλέπει το master plan του ΟΛΠ, αποτελεί ίσως την επένδυση που έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες διαφωνίες στον Πειραιά.
Στη δημιουργία του αντιτίθεται, κυρίως, ο εμπορικός κόσμος του Πειραιά, ο οποίος θεωρεί ότι θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις ΜμΕ της περιοχής, ενώ – στην σχετική απόφασή της – η ΕΣΑΛ σημείωνε ότι “η χρήση εμπορικού κέντρου και λοιπών χώρων αναψυχής τέτοιου μεγέθους, δε συνιστά δραστηριότητα σχετική με το λιμένα”.
Από την πλευρά τους, στελέχη της Cosco αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει «επενδυτική λογική» στη δημιουργία δύο θέσεων πρόσθεσης κρουαζιερόπλοιων, μήκους έως 350 μέτρων, που εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΕΣΑΛ, χωρίς την κατασκευή ενός επιβατικού σταθμού, με mall και ξενοδοχεία που θα είναι ικανά να υποδεχθούν τον αυξημένο όγκο επιβατών κρουαζιέρας.
Στο σημείο αυτό, υποστηρίζουν ότι το προτεινόμενο εμπορικό κέντρο δεν θα είναι ανταγωνιστικό προς την εμπορική αγορά του Πειραιά, αλλά θα λειτουργεί συμπληρωματικά, σημειώνοντας ότι θα προορίζεται κυρίως για τους επιβάτες κρουαζιέρας, φιλοξενώντας καταστήματα με προϊόντα πολυτελείας.
Όπως όλα δείχνουν και έπειτα από την συνεδρίαση της Παρασκευής στο Μέγαρο Μαξίμου, το mall που οραματίζεται ο ΟΛΠ δεν θα κατασκευαστεί στην έκταση που φαίνεται στις φωτογραφίες, αλλά θα έχει λιγότερες χρήσεις και εμβαδόν.
Ουσιαστικά, εκτιμάται ότι θα κατασκευαστεί μόνο ο επιβατικός σταθμός, περιέχοντας και κάποιες εμπορικές χρήσεις.
Πάντως, η αρχική πρόταση του ΟΛΠ ήταν η ακόλουθη (επιβατικός σταθμός + κέντρο αναψυχής):