Την (υπερ)αισιοδοξία του υπουργείου Τουρισμού για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα εξέφρασε, σε συνέντευξή της στο ΑΜΠΕ, η υπουργός Έλενα Κουντουρά.
«Το 2018, παρότι οι γειτονικοί προορισμοί – που αντιμετώπισαν σημαντική τουριστική μείωση τα προηγούμενα χρόνια- ανέκαμψαν πλήρως, η διεθνής τουριστική ζήτηση για την Ελλάδα ήταν πιο ισχυρή από ποτέ, με κατακόρυφη αύξηση αφίξεων και εσόδων, την υψηλότερη των τελευταίων ετών.
Και πολύ περισσότερο στον εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα της κρουαζιέρας, όπου η αποκατάσταση του κλίματος ασφάλειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ενισχύει το σχεδιασμό μας για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων κρουαζιέρας με γειτονικές χώρες και την προσέλκυση κορυφαίων ομίλων της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας», ανέφερε η κα Κουντουρά, υποστηρίζοντας ότι «το 2019 αναμένεται να καταρρίψουμε ένα ακόμη ρεκόρ για την ελληνική κρουαζιέρα σε επιβάτες, διανυκτερεύσεις και κρουαζιερόπλοια».
Την (υπερ)αισιοδοξία του υπουργείου Τουρισμού δεν ενστερνίζονται όλα τα στελέχη της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, το σύνολο των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων εκτιμάται ότι, το 2018, θα φτάσει τις 3.325, με 4.479.650 επιβάτες, ελαφρά μειωμένες σε σχέση με το 2017.
Το 2019 αναμένεται αύξηση προσεγγίσεων κατά 2% και μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2020.
Πάντως, αυτό που επισημαίνουν στελέχη του κλάδου είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας καλύτερος ενιαίος συντονισμός για την κρουαζιέρα, δεδομένου ότι κάθε κρουαζιερόπλοιο επισκέπτεται στην Ελλάδα 2 – 5 προορισμούς.
Μελλοντική ανάπτυξη για την κρουαζιέρα αναμένεται με το νομοσχέδιο για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα περιφερειακά λιμάνια, στα οποία, σε ορισμένα, αναμένεται να παραχωρηθούν τα επιμέρους τμήματα που εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια.