Το τελευταίο διάστημα εντύπωση έχει προκαλέσει σε χρηματιστηριακούς αναλυτές η άνοδος της μετοχής της Attica Group, στην οποία ανήκουν οι Blue Star, Superfast και Hellenic Seaways.
Πριν από 12 μήνες η μετοχή έφτασε τα 0,73 ευρώ (ελάχιστη τιμή) και τις τελευταίες ημέρες διαπραγματεύεται στα 1,15 ευρώ, φτάνοντας έως τα 1,27 ευρώ.
Αρκετοί ερμηνεύουν την αύξηση αυτή στη θετική πορεία του τουρισμού και στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων σε σύγκριση με πέρσι.
Άλλοι το «πηγαίνουν» πιο πέρα, υποστηρίζοντας ότι ορισμένοι «χτίζουν θέση» ενόψει πιθανών ανακατατάξεων στην ακτοπλοΐα.
Τα σενάρια που ακούγονται στην ακτοπλοΐα είναι «κάπως λίγο γνωστά» και συγκεκριμένα:
-Η MIG και η Τράπεζα Πειραιώς, στις οποίες ανήκει η Attica Group βρίσκονται σε αναζήτηση αγοραστή και κάποτε θα πουλήσουν.
-Θεωρείται πιθανή η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica.
-Για την Attica Group ή για τμήμα αυτής ενδιαφέρεται ο όμιλος Grimaldi, στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές Γραμμές, ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο βρίσκει αντίθετη την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι:
-Η ελεύθερη διασπορά της μετοχής της Attica Group είναι σε μονοψήφιο ποσοστό, οπότε η πρωτοβουλία των κινήσεων ανήκει, στο συντριπτικό ποσοστό, σε MIG και Τράπεζα Πειραιώς.
-Οι δανειακές υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι αρκετά υψηλές.
-Οι ακτοπλοϊκές καλούνται να προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις, λόγω των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών.
-Οι ακτοπλοϊκές έχουν πληγεί σημαντικά από την πανδημία.