Αυτό θα πει… υπερηφάνεια. Την αίθουσα του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ κοσμεί η επιταγή των Fraport – Slentel για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Η επιταγή του 1,23 δις., η οποία βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, λειτουργεί ως “εμψυχωτής” για τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν το μεγαλύτερο success story του Ταμείου.
Αυτό, διότι ο ανάδοχος κατέβαλλε το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει επιπλέον 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Συνολικά, το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ.
Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το ελληνικό δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.
Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των 14 αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών.
θα ηταν διαφωτιστικό, να μαθαίναμε τους υπολογισμούς που έκαναν στο ΤΑΙΠΕΔ και έφτασαν στο ποσό των 10δις έσοδα για το Δημόσιο, κατά την περίοδο των 40 χρόνων της παραχώρησης. Θα ήταν χρήσιμο να βλέπαμε τα νούμερα που θεωρούν οτι θα φανερώνει κέρδη η εταιρεία καθε χρόνο, ώστε να δούμε κατα πόσο θα “πέσουν μέσα” ή όχι !!