Εισήγηση έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών περί συγχώνευσης της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών, η οποία είναι αρμόδια για τα υπεραστικά λεωφορεία και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η οποία είναι αρμόδια για τους σιδηροδρόμους.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική πρόταση, δύο παράλληλες ρυθμιστικές αρχές για χερσαίες μεταφορές, οι οποίες διαχειρίζονται χωριστά τις οδικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, θα μπορούσαν να ανταγωνίζονται ανεπαρκώς, με την καθεμία να καταβάλλει προσπάθειες να αναπτύξει το δικό της μέσο μεταφοράς (για παράδειγμα, υπό την πίεση διαφορετικών ομάδων συμφερόντων), χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη γενικότερη εικόνα.
Στο σημείο αυτό, προτείνεται μια ενιαία αρχή για τις χερσαίες μεταφορές – όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ – που θα μπορέσει να αναπτύξει μια ολιστική προσέγγιση.
Πάντως, τυχόν δημιουργία της Αρχής Χερσαίων Μεταφορών είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει στον επαναπροσδιορισμό του συστήματος των ΥΓΟΣ και των επιδοτήσεων σε σιδηρόδρομο και υπεραστικά λεωφορεία.