Ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος των ΕΛΤΑ είναι η Eurobank με 10%. Tο εν λόγω ποσοστό ανήκε στο πρώην ΤΤ, το οποίο – ως γνωστόν – έχει απορροφηθεί από την Eurobank.
Αντίστοιχα, και τα ΕΛΤΑ κατείχαν το 10% του πρώην ΤΤ και μάλιστα, για την εξαγορά του ποσοστού αυτού είχαν προχωρήσει σε υψηλό δανεισμό.
Τελικά, η Eurobank, παίρνοντας το «καλό κομμάτι» του ΤΤ διέσωσε το 10%, αντίθετα τα ΕΛΤΑ όχι.
Μάλιστα, η σημαντική συρρίκνωση των ιδίων κεφαλαίων των ΕΛΤΑ έχει προέλθει, τόσο από τις ζημίες των τελευταίων χρήσεων, όσο (και κυρίως) από την αναγνώριση της απομείωσης 211,73 εκατ. από την συμμετοχή στο πρώην ΤΤ.
Οι σχέσεις ΕΛΤΑ – Eurobank έχουν περάσει πολλές… φάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι, μόλις ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, διακινήθηκε σενάριο που ήθελε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επιδιώκει την «έξοδο» της Eurobank από τα ΕΛΤΑ, με στόχο την ενοποίηση Τράπεζας Αττικής – ΕΛΤΑ – Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, δημιουργώντας την «Αναπτυξιακή Τράπεζα». Τελικά, αυτό δεν προχώρησε.
Από την πλευρά της, η Eurobank έχει καταθέσει business plan στα ΕΛΤΑ, το οποίο υπόσχεται στον οργανισμό αύξηση κύκλου εργασιών κατά 20 εκατ.
Το οξύμωρο είναι ότι πολλές από τις υπηρεσίες αυτές θα μπορούσαν κάλλιστα να παρέχονται από τα ίδια τα ΕΛΤΑ.
Άλλωστε, σε όλα τα προηγμένα κράτη, τα Κρατικά Ταχυδρομεία δεν είναι πάροχοι μόνο ταχυδρομικών υπηρεσιών, αλλά και τραπεζικών και ασφαλιστικών προϊόντων.