Θα προχωρήσουμε στο παρακάτω σχόλιο, χωρίς να έχουμε συλλέξει όλα τα δεδομένα / παραμέτρους.
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε το ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κίνα.
Ο πρωθυπουργός, όπως φαίνεται και στο video, είχε συναντήσεις με τον πρόεδρο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Xi Jinping, τον πρωθυπουργό Li Qiang και τον πρόεδρο της Λαϊκής Εθνοσυνέλευσης Zhao Leji, στο Μέγαρο του Λαού στο Πεκίνο.
Τον πρωθυπουργό συνόδευσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος πραγματοποίησε συναντήσεις, με αντικείμενο την αεροπορική συμφωνία Ελλάδας – Κίνας και την προμήθεια των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από την εταιρεία YUTONG.
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκπροσώπησε τον πρωθυπουργό στα εγκαίνια της 6ης Διεθνούς Εμπορικής Έκθεσης «China International Import Expo».
Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες, ωστόσο, φανταζόμαστε ότι σε μία τέτοια συνάντηση κορυφής Ελλάδας – Κίνας θα κρινόταν αναγκαία και η εκπροσώπηση του υπουργείου Ναυτιλίας σε ανώτερο / ανώτατο επίπεδο.
Άλλωστε, η πιο εμβληματική επένδυση της Κίνας στην Ελλάδα είναι στο λιμάνι του Πειραιά, με αρκετά «ανοιχτά» θέματα, όπως η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και η τυχόν δημιουργία του προβλήτα 4.
Ακόμη, Ελλάδα και Κίνα, εάν και έχουν ανταγωνιστικά συμφέροντα στην ποντοπόρο ναυτιλία, έχουν να αντιμετωπίσουν κοινά θέματα, όπως τα «καύσιμα του μέλλοντος» και την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.