Η Αττική Οδός ανοίγει «πληγές» και, όπως φαίνεται, βαθιές.
Η Αττική Οδός είναι ο πιο χρυσοφόρος οδικός άξονας, οπότε όποιος πλειοδοτούσε στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα 25ετή παραχώρηση, θα ήταν ο «μεγάλος κερδισμένος».
Τελικά, έπειτα από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, προτιμητέος επενδυτής ανακηρύχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με οικονομική προσφορά 3,27 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιλαχόντας προτιμητέος επενδυτής είναι η ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S., με οικονομική προσφορά 3,106 δις. ευρώ.
Όπως έγινε γνωστό χθες, η κοινοπραξία των Vinci – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ κατέθεσε προσφυγή στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέταση Προδικαστικών Προσφυγών, με διάφορες αιτιάσεις.
Αναλυτές της κατασκευαστικής αγοράς σημειώνουν ότι «η προσφυγή αυτή επιβεβαιώνει ότι οδηγούμαστε σε ταχεία κλιμάκωση του επιχειρηματικού ανταγωνισμού μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Vinci – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ».
Μετά την ανωτέρω εξέλιξη, με έντονο ενδιαφέρον αναμένεται η εξέλιξη των διαγωνισμών, τόσο του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά, το επόμενο διάστημα ανοίγουν οι προσφορές), όσο και του αεροδρομίου της Καλαμάτας (οι δεσμευτικές προσφορές κατατίθενται αρχές του 2024).
“Οι παραχωρήσεις αποτελούν – μεταξύ άλλων – το “καυτό” μέτωπο των εταιρειών του ευρύτερου κατασκευαστικού κλάδου και όχι μόνο.
Μην ξεχνάμε ότι, τόσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όσο και η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έχουν προχωρήσει σε δημιουργία ξεχωριστής οντότητας για τις παραχωρήσεις (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις και Μ Παραχωρήσεις), οι οποίες ενδέχεται να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο”, υποστηρίζουν οι ίδιοι αναλυτές.
Όσα περισσότερα «ασημικά» έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους, τόσο το καλύτερο…