Έχουν που έχουν τους ανταγωνιστές στις ταχυμεταφορές, έχουν που έχουν τη μείωση του επιστολικού ταχυδρομείου, έχουν που έχουν το «μπαταχτσή» ελληνικό δημόσιο, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται «όμηρος» της διαμάχης του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα.
Τα ΕΛΤΑ, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες, επιχορηγούνται για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στα «άγονα δρομολόγια».
Με άλλα λόγια, για να πηγαίνει ο ταχυδρόμος στο πιο απομακρυσμένο νησί ή χωριό της Ελλάδας (στα ταχυδρομεία αυτό λέγεται «Καθολική Υπηρεσία»), τα ΕΛΤΑ αποζημιώνονται.
Σύμφωνα με νεότερες μελέτες, η «Καθολική Υπηρεσία» των ΕΛΤΑ εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ωστόσο, το δυσάρεστο είναι ότι το ελληνικό δημόσιο αποδεικνύεται στο… μεγαλύτερο οφειλέτη.
Μονάχα τη διετία 2014 – 15, οι οφειλές της «Καθολικής Υπηρεσίας» ανέρχονται στα 100 εκατ.(!), εάν και η ΕΕΤΤ είναι η αρμόδια για να προσδιορίσει το ακριβές ποσό.
Σαν να μην έφτανε αυτό, στην ταχυδρομική αγορά ακούγεται ότι το υπ. Μεταφορών αρνείται να αποζημιώσει τα ΕΛΤΑ, εφευρίσκοντας «λογιστικές αλχημείες», με το επιχείρημα ότι «εάν περάσουν σε κέρδη, παραμονεύει ο Πιτσιόρλας, που θέλει αποκρατικοποίηση».
Όπως και να έχει, το σίγουρο είναι ότι τα ΕΛΤΑ δικαιούνται της αποζημίωσης των «Καθολικών Υπηρεσιών», πέρα των οφειλών από άλλες δημόσιες υπηρεσίες, όπως τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, κτλ.