Αποτελεί ίσως την παραχώρηση που εξυμνείται περισσότερο από την παρούσα κυβέρνηση.
Για μία ακόμη φορά, ο πρώην υπουργός Μεταφορών και νυν Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε με εγκωμιαστικά σχόλια στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα της Fraport Greece.
«Περηφάνια αισθάνθηκα χθες και προχθές στην Κέρκυρα για την εικόνα του νέου, σύγχρονου αεροδρομίου. Ως Έλληνας, διότι αναβαθμίζεται σημαντικά η εικόνα της χώρας μας και του τουριστικού μας προϊόντος στους ξένους επισκέπτες.
Ταυτόχρονα, όμως αισθάνθηκα περήφανος, διότι ως υπουργός Μεταφορών αρχικά και ως υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών στη συνέχεια, είχα την ιδέα, αλλά και την ευθύνη για την προώθηση της σύμβασης παραχώρησης για τα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Κωστής Χατζηδάκης σε διαδικτυακή ανάρτηση.
Από την άλλη πλευρά, για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων υπάρχει «αντίλογος». Για παράδειγμα, ότι «θυσιάστηκαν» προκειμένου η Ελλάδα να καλύψει μνημονιακές υποχρεώσεις (είναι χαρακτηριστικό το σχετικό σημείο στην ταινία του Κώστα Γαβρά “Adults in the Room” που βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Βαρουφάκη).
Σε ιδιώτες οδηγούνται κι άλλα περιφερειακά αεροδρόμια
Αργά ή γρήγορα, σε ιδιώτες οδηγούνται κι άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Η ΕΕΣΥΠ ή αλλιώς, το Υπερταμείο προκήρυξε τον Μάιο διαγωνισμό για την αναζήτηση συμβούλων για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας.
Όπως αναφέρουν αεροπορικοί αναλυτές, «η Πελοπόννησος έχει ανάγκη ένα μεγάλο αεροδρόμιο, θα μπορούσε η Καλαμάτα να διαδραματίσει αυτό τον ρόλο».
Εκτός από την Καλαμάτα, επενδυτικό ενδιαφέρον δύναται να συγκεντρώσει και το αεροδρόμιο της Πάρου.
Πάντως, η αποκρατικοποίηση (η παραχώρηση είναι για 40 χρόνια) των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκτός από τα προφανή θετικά αποτελέσματα στις υποδομές και την ταξιδιωτική εξυπηρέτηση, επέφερε οικονομικό «πλήγμα» στην ΥΠΑ, η οποία απώλεσε τη διαχείρισή τους.