«Οι σχέσεις ανάμεσα σε Ιταλία και Ελλάδα είναι εξαιρετικές, όπως είναι φυσικό, ανάμεσα σε δυο χώρες που μοιράζονται την γεωστρατηγική ταυτότητα και ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ατλαντική Συμμαχία.
Εγώ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης καθόμαστε δίπλα, στα Ευρωπαϊκά Συμβούλια και παίζουμε πρωταγωνιστικό ρόλο σε διάφορα “format”, όπως το MED9, το MED5 και, φυσικά, τις ευρωπαϊκές συνόδους κορυφής.
Ναι, εγώ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλούμε για πολλά θέματα στα οποία έχουμε κοινή προσέγγιση. Για εκείνο της ασφάλειας, της άμυνας και της μετανάστευσης, η οποία μας αφορά όσο λίγες άλλες χώρες, στην Ευρώπη. Αλλά μιλάμε και για θέματα όπως τα έργα προστασίας και διαχείρισης του περιβάλλοντος, σε μια φάση κατά την οποία αντιμετωπίζουμε ακραία κλιματικά φαινόμενα», ανέφερε χθες, απαντώντας σε ερώτηση της ΕΡΤ, η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι.
Μάλιστα, εντός του Φεβρουαρίου, όπως επισημάνθηκε, θα διεξαχθεί ευρεία διακυβερνητική διάσκεψη μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Προτού αναφερθούμε στα «ζωτικά» συμφέροντα της Ιταλίας στις μεταφορές στην Ελλάδα (η Ελλάδα, δυστυχώς, δεν διαθέτει «ανάλογα συμφέροντα» στην Ιταλία), θα σταθούμε στον σιδηρόδρομο.
Από την πλευρά μας, για τον σιδηρόδρομο, σημειώνουμε τα κάτωθι:
👉Έχουν «κοινή προσέγγιση» Τζ. Μελόνι και Κ. Μητσοτάκης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Θα επιταχύνει τις όποιες επενδύσεις στην Ελλάδα η Hellenic Train, την οποία – ανά περιόδους – στηρίζει με ταμειακή ρευστότητα, η μητρική Trenitalia;
Θα φέρει νέα τρένα στην Ελλάδα η Trenitalia; Θα επενδύσει στο Θριάσιο ΙΙ και σε μηχανοστάσια;
👉Από την άλλη πλευρά, θα «εγγυηθεί» ο Κ. Μητσοτάκης την «αξιοπιστία» του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη βελτίωση της χωρητικότητας;
Θα «εγγυηθεί» την τακτική καταβολή της επιδότησης των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών;
Ξέχωρα από τον σιδηρόδρομο, έντονη είναι η παρουσία των Ιταλών:
🚇Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο ηγείται η ATM από το Μιλάνο, αναλαμβάνοντας τη διαχείριση / λειτουργία του. Η ιταλική εταιρεία δίνει «εξετάσεις» αυτήν την περίοδο.
⚓Στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου που παραχωρήθηκαν στον Όμιλο Grimaldi, στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές Γραμμές. Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο χρειάζονται πρόσθετες επενδύσεις για τη βελτίωση των υποδομών / υπηρεσιών τους.