Ούτε η Εγνατία, ούτε ο ΔΕΔΔΗΕ. Η Αττική Οδός. Τίμημα – ρεκόρ αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Αυτό προέβλεψε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, στο πλαίσιο της χθεσινής ημερίδας στην 85η ΔΕΘ, με τίτλο «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ο ρόλος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και η στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον» στην οποία παραβρέθηκε το metaforespress.gr.
Που οριοθετείται το τίμημα; Το εφάπαξ τίμημα για την Εγνατία έφτασε τα 1,5 δις και του 49% του ΔΕΔΔΗΕ τα 2,1 δις, οπότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι προσδοκίες του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου είναι υψηλές.
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται στον διαγωνισμό παραχώρησης του υφιστάμενου οδικού άξονα και όχι στις επεκτάσεις του. Η υπάρχουσα παραχώρηση λήγει το 2024.
Οι 3 επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Τώρα, για την Αττική Οδό σχεδιάζονται 3 επεκτάσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 1 δις ευρώ.
Η πρώτη επέκταση, η οποία εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί το 2022, αφορά την σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Όταν υλοποιηθεί, θα δώσει τέλος στο μποτιλιάρισμα που παρατηρείται τις πρωινές ώρες στην έξοδο προς την εθνική οδό.
Στη συνέχεια, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα της Ραφήνας.
Το τρίτο έργο αφορά την σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού, με υπόγεια σήραγγα με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και την αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους, δίχως φανάρια. Η επέκταση αυτή θεωρείται κρίσιμη για την επένδυση στο Ελληνικό.
Η Αττική Οδός αποτελεί τον πιο “χρυσοφόρο” οδικό άξονα. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, όποιος αναλάβει τη διαχείρισή της, τα οφέλη που θα αποκομίσει θα είναι σημαντικά.