«Κάποιοι προσπάθησαν να εντάξουν την ανάταξη του δικτύου στο… Μνημόνιο». Αυτό καταγγέλλει υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ, υποστηρίζοντας ότι ορισμένα κέντρα άσκησαν σχετικές πιέσεις ακόμα και στο ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται ότι, εδώ και χρόνια, ο ΟΣΕ επεξεργάζεται έναν μεγάλο διαγωνισμό για την ανάταξη του δικτύου, σε πανελλαδική κλίμακα. Τα μοντέλα πολλά, όπως ΣΔΙΤ, πληρωμές διαθεσιμότητας, δημόσιο έργο, κτλ.
Φαίνεται ότι, επί του παρόντος, το μοντέλο που θα επικρατήσει είναι του «κλασσικού» δημόσιου έργου.
Ο προϋπολογισμός θα φτάσει τα 130 εκατ., με χρονοδιάγραμμα 3 – 4 έτη. Επειδή συνολική ανάταξη του δικτύου έχει να γίνει πολλά χρόνια, ο ΟΣΕ εξετάζει την παροχή βοήθειας από ξένο σιδηροδρομικό όμιλο.
Πάντως, στόχος είναι ο ΟΣΕ να διατηρήσει την εποπτεία και διαχείριση του δικτύου, αποφεύγοντας λύσεις, άμεσης ή έμμεσης, συνιδιοκτησίας.