Με σιδηροδρομική «προίκα» τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει να προσαρτήσει στις συμβάσεις αξιοποίησης των δυο λιμένων σιδηροδρομικά ακίνητα.
Για παράδειγμα, ακούγεται ότι στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολη, ο υποψήφιος επενδυτής θα λάβει και έκταση περίπου 120 στρεμμάτων που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Πρόκειται για χερσαία ζώνη πλησίον του λιμένα, η οποία θα ενταχθεί στη σύμβαση αξιοποίησης.
Με αυτό τον τρόπο, ο υποψήφιος επενδυτής θα μπορεί να αναπτύξει, π.χ. δεξαμενές, αποθήκες, εμπορευματικό πάρκο, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να καρπώνεται ένα ετήσιο μίσθωμα.
Όπως έχει μεταδώσει το metaforespress.gr, το προσεχές διάστημα θα προκηρυχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας.
Τα δυο πρώτα θα αξιοποιηθούν μέσω της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών και το τρίτο λιμάνι, η Καβάλα μέσω της μεθόδου της παραχώρησης δραστηριοτήτων.
Φέτος, είναι η χρονιά των περιφερειακών λιμένων. Εάν καταφέρουν να προσελκύσουν σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, είναι σίγουρο ότι θα ασκηθούν αξιοσημείωτες «πιέσεις» για την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και των συνδέσεων με λιμάνια και ΒΙΠΕ.