Μια «περιπέτεια» 18 ετών τελειώνει: Στα τέλη Νοεμβρίου εγκαινιάζεται το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα επιφέρει «επανάσταση» στις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ποιότητα της καθημερινότητας.
Η ημερήσια επιβατική κίνηση, στη βασική γραμμή, εκτιμάται στους 254.000 επιβάτες και στην επέκταση της Καλαμαριάς στους 87.000 επιβάτες.
Για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης χρειάστηκαν, εκτός από 18 χρόνια, σχεδόν 2 δις ευρώ.
Γιατί χρειάστηκαν τόσα χρόνια για ένα δίκτυο μετρό σχεδόν 10 χλμ.; Οι αιτίες είναι πολλές, καθώς η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ανατέθηκε, αρχικά, σε εταιρείες που αργότερα χρεοκόπησαν – συγχωνεύτηκαν / αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα, ενώ υπήρξαν και τεράστιες δικαστικές εμπλοκές, κυρίως λόγω αρχαιοτήτων.
Αυτά ανήκουν «πίσω», εάν και όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, αλλά και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου «τα διδάγματα είναι πολλά από το Μετρό Θεσσαλονίκης» για το πως πρέπει ή δεν πρέπει να γίνεται η ανάθεση / εκτέλεση μεγάλων δημόσιων έργων.
Μόλις εγκαινιαστεί η βασική γραμμή, η «περιπέτεια» 18 ετών θα τελειώσει, ωστόσο θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία νέων, όπως:
👉Την «περιπέτεια» των επεκτάσεων, με προτεραιότητα την περιοχή του Ευόσμου και όχι μόνο.
👉Την ανάγκη εξεύρεσης, όχι μόνο των αναγκαίων κονδυλίων / χρηματοδότησης, αλλά και την αποσαφήνιση του χρηματοδοτικού εργαλείου (π.χ. παραχωρήσεις;).
Στο μεσοδιάστημα, στη Θεσσαλονίκη καλείται να λειτουργήσει η διαλειτουργικότητα των εισιτηρίων / μετεπιβιβάσεων μεταξύ των αστικών λεωφορείων και του μετρό, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της «Αττικής Οδού της Θεσσαλονίκης», του Flyover το 2027.