Γνωστές εταιρείες του ευρύτερου κλάδου των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και των logistics συμμετέχουν στην αποστολή που συνοδεύει τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Ινδία.
Στην Ινδία, μεταξύ άλλων, ταξίδεψε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος.
Ο Όμιλος Goldair, μέσω της Goldair Handling, έχει κάνει «άνοιγμα» στην αγορά της Ινδίας, η οποία είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες στις αερομεταφορές.
Συγκεκριμένα, η Goldair Handling India (Nagpur), πριν από λίγες ημέρες, ανακοίνωσε την είσοδό της στο αεροδρόμιο Dr. Babasaheb Ambedkar, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της σε αεροδρόμια της χώρας.
Εκτός από την Goldair Handling, στον Όμιλο Goldair ανήκει η Goldair Cargo που συνδιαχειρίζεται με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, το οποίο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται φέτος.
Επίσης, στην ελληνική αποστολή μετέχει ο διευθύνων σύμβουλος της Streem Global, Κωνσταντίνος Μπήτρος.
Η Streem Global φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην αγορά των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη, έχοντας προχωρήσει στην εξαγορά αρκετών εταιρειών του κλάδου, σε συνδυασμό με την προγραμματιζόμενη δημιουργία logistics center στον Ασπρόπυργο.
Φανταζόμαστε ότι (και) η Streem Global θα προτάξει τις δυνατότητες της Ελλάδας ως «πύλης» / εναλλακτικής οδού για τη δυναμικότερη είσοδο της Ινδίας και των ινδικών προϊόντων στην Ευρώπη.
Ακόμη, στην αποστολή μετέχει, ως πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος. Από την πλευρά του, και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διατηρεί φιλοδοξίες για την άντληση εμπορευματικών ροών από την Ινδία.
Επιπλέον, στην ελληνική αποστολή μετέχουν ο Σπύρος Καλούσης, ιδρυτής της Cargo Group Services και ο Διονύσης Στεριώτης, ιδρυτής της Seagull (απέκτησε πρόσφατα ένα νέο σύγχρονο logistics center στον Ασπρόπυργο) και ιδιοκτήτης του Allou Fun Park.
Ποια είναι όμως η πιο γνωστή επένδυση της Ινδίας στις μεταφορές της Ελλάδας; Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο συνδιαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR και θα εγκαινιαστεί το 2027.
Σε κάθε περίπτωση, το «άνοιγμα» της Ελλάδας προς την Ινδία, την 5η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, μονάχα οφέλη μπορεί να αποφέρει για την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων που επιζητούν ισχυρούς εταίρους / αγορές.