Ολοένα και αναβαθμίζεται η σημασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Μέγαρο Μαξίμου, σε μια προσπάθεια βελτίωσης των ποσοστών της κυβέρνησης στις δημοσκοπήσεις και γενικότερα, της εικόνας της στους πολίτες.
Όπως επισημαίνουν πολιτικοί αναλυτές, «στο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντάσσονται έργα και λειτουργίες που άπτονται της καθημερινότητας των πολιτών, πεδίο στο οποίο θα εστιάσει η κυβέρνηση».
Συγκεκριμένα:
🚇Τέλη Νοεμβρίου θα εγκαινιαστεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που «ταλάνιζε» την πόλη αρκετά χρόνια, ενώ έως τα τέλη του 2025, η επέκταση στην Καλαμαριά.
Μπορεί το Μετρό Θεσσαλονίκης να είναι σχετικά ένα «μικρό» σε έκταση μετρό, ωστόσο αναμένεται να επιφέρει «επανάσταση» στις μετακινήσεις, με σημαντικά οφέλη στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.
🚌Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Οι αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης «πλήρωσαν ακριβά» την περίοδο των Μνημονίων, καθώς οι εκάστοτε κυβερνήσεις αδυνατούσαν να βρουν πόρους για την ανανέωση του στόλου.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί αξιοσημείωτα βήματα προόδου. Για παράδειγμα, στην Αθήνα εγκαινιάστηκαν διαδοχικά η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Αργότερα, εφαρμόστηκε η μέθοδος του leasing στα λεωφορεία, το μετρό και το τραμ επεκτάθηκαν και, έπειτα από σχεδόν 15 χρόνια, παραλήφθηκαν αμιγώς νέα λεωφορεία (ηλεκτρικά και το επόμενο διάστημα φυσικού αερίου).
🚧Εξελίξεις σημειώνονται και σε αρκετά οδικά έργα. Το 2025 αναμένεται να παραδοθεί το Πάτρα – Πύργος, ένα πολύ σημαντικό έργο για την τοπική κοινωνία, αλλά και το βόρειο τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός).
📌Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν το εποπτεύον υπουργείο στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Στον σιδηρόδρομο, τα προβλήματα είναι δομικά και περίπλοκα.