Η μετάλλαξη «Όμικρον», όπως ήταν αναμενόμενο, επέφερε «παρενέργειες» στον χρονικό προσδιορισμό της επανεκκίνησης του διαγωνισμού πώλησης του 30% του αεροδρομίου της Αθήνας.
Το ΤΑΙΠΕΔ δεν… βιάζεται να επανεκκινήσει τον διαγωνισμό, εάν δεν αρθούν με σιγουριά οι «βραχυπρόθεσμες αβεβαιότητες» στον κλάδο των αερομεταφορών, όπως επεσήμανε ανώτατο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ σε πρόσφατη ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου.
Όπως έχει διαπιστωθεί έως σήμερα, οι υποδομές μεταφορών αποτελούν ένα από τα κυριότερα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έδωσαν εφάπαξ τίμημα 1,2 δις και η Εγνατία Οδός 1,5 δις και, όπως όλα δείχνουν, θα ακολουθήσει η Αττική Οδός με τίμημα – ρεκόρ.
Και μην ξεχνάμε, έστω και έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και τον σχετικό «θόρυβο» που δημιουργήθηκε, την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας κατά 20 χρόνια, η οποία απέδωσε, στις αρχές του 2019, 1,4 δις.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι: Πότε θα ανακάμψουν πλήρως οι αερομεταφορές; Το 2023; Το 2024; To 2025;
Φορείς, όπως η ΙΑΤΑ, το ACI World και το Eurocontrol αναθεωρούν τις προβλέψεις τους, καθώς η πανδημία, οι μεταλλάξεις, τα ποσοστά εμβολιασμού και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί ποικίλουν ανά περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι στη β’ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το 30% του ΔΑΑ, μετέχουν 9 επενδυτικά σχήματα.