Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεσή της για την περίοδο 2022 – 2023, στην οποία παρουσιάζονται και αναλύονται οι σημαντικότερες εξελίξεις, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής.
Στην έκθεση καταγράφονται στατιστικά στοιχεία και δεδομένα που αναδεικνύουν τη σημασία και τον ηγετικό ρόλο της ναυτιλίας των Ελλήνων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Διαβάζοντας την έκθεση, στους Έλληνες εφοπλιστές αξίζουν πολλά «μπράβο», καθώς:
-H Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με έναν στόλο 5.520 πλοίων. Η χώρα που απειλεί την Ελλάδα είναι πλέον η Κίνα.
-Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, αυξήθηκε κατά 50%!
-Η ελληνική ναυτιλία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που ελέγχονται από την ΕΕ, το 73% των πετρελαιοφόρων, το 85% των πλοίων LNG και το 17% των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.
Καταλαβαίνει κανείς, πόσο σημαντικοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές για την οικονομία και το εμπόριο της ΕΕ και πόσο σημαντικοί είναι για γεωπολιτικές κρίσεις, όπως ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας.
Καθίσταται προφανές ότι η ισχύς των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελεί και ισχύ της εκάστοτε ελληνικής κυβέρνησης.
-Η ναυτιλία παρέχει μεγάλες χρηματοροές στην ελληνική οικονομία. Το 2022, οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 21 δισ., αποτελώντας τη μεγαλύτερη συνεισφορά που καταγράφηκε τα τελευταία 20 χρόνια.
Ιδιαίτερα σημαντικό, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η ΕΕE είναι ότι για την περίοδο 2012 – 2022, η ναυτιλία συνεισέφερε 148 δισ. σε εισροές στην ελληνική οικονομία, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο του κλάδου για την Ελλάδα.
Και το μεγάλο, αλλά…
Ωστόσο, για μία ακόμη χρονιά και σε εξαίρεση με παλαιότερες ετήσιες εκθέσεις, απουσιάζει η αναφορά για το πόσα πλοία, επί συνόλου των 5.520, φέρουν την ελληνική σημαία.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι «το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία κράτους – μέλους της ΕΕ, ενισχύοντας περαιτέρω την προστιθέμενη αξία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία», δίχως περαιτέρω ανάλυση.
Πόσα πλοία φέρουν την ελληνική σημαία; 400, 500;
Γιατί η ελληνική σημαία δεν είναι ελκυστική για τους περισσότερους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι προτιμούν τις λεγόμενες «σημαίες – ευκαιρίες»;
Φταίει η μη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών;
Οι διαδικασίες του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο οφείλει να καταστήσει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο;
Δυσκολο θέμα επιασες