Σκληρή κριτική – και δικαίως – έχουν δεχτεί αρκετά δημόσια και συγχρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα για τον… εκτροχιασμό των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων.
Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σήραγγα του Καλλιδρόμου. Ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997 και η ολοκλήρωσή της συντελέστηκε το 2018.
Ωστόσο, αυτά δεν συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη… Γερμανία. Με καθυστέρηση 8 – 9 ετών, «ανοίγει τις πύλες» το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου.
To νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου που φέρει το όνομα του Γερμανού καγκελάριου Βίλι Μπραντ, κόστισε περί τα 6 δις ευρώ, κόστος υπερτριπλάσιο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις!
Μάλιστα, προβλεπόταν να εγκαινιαστεί το… 2012, αλλά μια σειρά από κατασκευαστικά και τεχνικά προβλήματα μετέθεταν συνεχώς την ολοκλήρωσή του.
Το «Βίλι Μπραντ» θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο Τέγκελ, με στόχο να ενισχύσει την διασυνδεσιμότητα του Βερολίνου.
Υπολογίζεται ότι μπορεί να εξυπηρετεί 40 εκατ. επιβάτες ετησίως, έναντι 24,2 εκατ. του Τέγκελ (το Τέγκελ βρισκόταν πέρσι στην 28η θέση της Ευρώπης, στη Γερμανία το Νο1 αεροδρόμιο είναι της Φρανκφούρτης, με 70 εκατ. επιβάτες).
✈️ The new #BER_T1 of Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt opens on 31st October 2020. On our website you will find impressions, information and a livestream. 🎦 #helloBER https://t.co/vX1mZiz3wp
— BER – Berlin Brandenburg Airport (@berlinairport) October 30, 2020