Σταθερά βήματα παρουσιάζει η πρόοδος της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Το μερίδιο αγοράς, τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), όσο και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών (PHEV) διευρύνεται τα τελευταία χρόνια, απόρροια – κυρίως – της υιοθέτησης μέτρων στήριξης από την Πολιτεία (πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), αλλά και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ανανέωση εταιρικών στόλων).
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, τα επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV αυτοκίνητα ανήλθαν στο 7,9% το 2022 επί των συνολικών ταξινομήσεων έναντι 6,9% το 2021.
Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.320 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 6.961 το 2021 και 2.135 το 2020.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά ήταν 2.827 και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά 5.493, ήτοι σύνολο 8.320, με την πλειοψηφία αυτών (85%) να αφορά εταιρικές πωλήσεις.
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση – σταδιακά – να κερδίζει μερίδια αγοράς, ωστόσο πρόκειται – επί του παρόντος – για μία «μη ώριμη» αγορά, καθώς απουσιάζει το εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών, αλλά και άλλες υποδομές, όπως τα εξειδικευμένα συνεργεία / μηχανικοί.
Όπως μετέφερε στο metaforespress.gr νομικό στέλεχος εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, «αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζεται να μείνουν 2 – 3 μήνες στο service, αφού πρόκειται για κάτι “καινούργιο” για αρκετούς μηχανικούς», με αποτέλεσμα να επέρχονται «συγκρούσεις» μεταξύ εταιρειών – πελατών, με τα εξώδικα να κάνουν την εμφάνισή τους…