Την ετήσια έκθεση για την ελληνική ακτοπλοΐα 2021 που φέρει τίτλο “H ελληνική ακτοπλοΐα σε περιβάλλον ανατροπών” δημοσίευσε η XRTC BUSINESS CONSULTANTS.
Όπως αναφέρει η XRTC, η 20η μελέτη της ελληνικής ακτοπλοΐας βρίσκει τον κλάδο σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή, η οποία απαιτεί από το σύνολο των ενδιαφερομένων μερών υπευθυνότητα, κατανόηση της κατάστασης, ανάλυση και πρόβλεψη των μελλοντικών συνθηκών και τέλος, λήψη αποφάσεων που θα καθορίσουν τις συνθήκες βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών άμεσα.
Η έρευνα περιέχει πολλά ενδιαφέρονται στοιχεία. Μεταξύ άλλων, σταθήκαμε στο ακόλουθο:
Η μείωση στο μεταφορικό φορτίο των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών το 2020 και σε σχέση με το 2019 ήταν καταφανής, εξαιτίας της εκδήλωσης της πανδημίας του Covid – 19. Η μείωση επιβατών σε ATTICA (BlueStar, HSW, Superfast), ANEK και Minoan ανήλθε στο 108%!
Αντίθετα, η κίνηση των φορτηγών παρουσίασε τη μικρότερη πτώση (-11%) και ήταν η βασική πηγή εσόδων για το 2020 για τις 3 εταιρείες.
(Και) το στοιχείο αυτό καταδεικνύει την ανισότητα μεταξύ επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών τη διετία 2020 – 21, αλλά και τη σπουδαιότητα του ελληνικού φορτηγού, το οποίο (και δικαίως) αισθάνεται “αδικημένο” από την ελληνική Πολιτεία.