Κατατέθηκαν, πριν από λίγες ημέρες, οι δεσμευτικές προσφορές για το 67% του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, το οποίο πέρσι παρουσίασε έσοδα 1,47 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 0,6 εκατ. ευρώ (τα έσοδα και κέρδη αποτελούν “οδηγό” για το τελικό τίμημα).
Δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν 2 σχήματα, με έντονο το αμερικανικό στοιχείο:
-Η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
-Η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (θυγατρική QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).
Η δεσμευτική προσφορά από την κοινοπραξία, υπό την Black Summit, θεωρούταν «δεδομένη», καθώς με ελάχιστες αποκλίσεις, η ίδια κοινοπραξία ανακηρύχθηκε πλειοδότης για την υπο – παραχώρηση του λιμένα Καβάλας.
Αντίστοιχα, η δεσμευτική προσφορά της QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT σε άλλους προκάλεσε «έκπληξη» και άλλους όχι.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, μεγάλη έκπληξη προκάλεσε η «αποχώρηση» της κοινοπραξίας CAMERON S.A. του Δ. Κοπελούζου – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS από τη συνέχεια του διαγωνισμού, με τη μη κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς.
Μάλιστα, πολλοί θεωρούσαν την εν λόγω κοινοπραξία ως το «φαβορί» του διαγωνισμού.
Τι άλλαξε;
Τι μεσολάβησε τις τελευταίες ημέρες, με δεδομένο ότι η κοινοπραξία είχε «προετοιμαστεί» για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς;