Τα ΕΛΤΑ είναι τα ΕΛΤΑ. Παρά τις όποιες παθογένειες και προβλήματα, είναι η εταιρεία με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών (313 εκατ. ευρώ η μητρική εταιρεία το 2019) και δίκτυο (723 καταστήματα και μονάδες διανομής, 536 πρακτορεία και 8 κέντρα διαλογής το 2019) στην εγχώρια αγορά ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών.
Την περίοδο αυτή βρίσκονται σε φάση μετασχηματισμού, η οποία – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου προσωπικού.
Όπως όλα δείχνουν, μεσομακροπρόθεσμα η κυβέρνηση θα κινηθεί για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή ή αγοραστή για τη ΔΕΚΟ που έχει ένα από τα ισχυρότερα “brand”.
Στο πλαίσιο σύνταξης του περιεχομένου της 2η Ανασκόπησης Υποδομών και Μεταφορών συνομιλήσαμε με αρκετά στελέχη της αγοράς.
Με ένα (υψηλόβαθμο) στέλεχος η συζήτηση πήγε στα ΕΛΤΑ. «Τι θα κάνει η κυβέρνηση;», μας ρώτησε. «Ίσως προχωρήσει στην αξιοποίησή τους», απαντήσαμε, ρωτώντας τον εάν θα ενδιαφερόταν, έστω και σε αρχικό στάδιο. Η απάντηση δεν ήταν αρνητική.
Γενικότερα, η φρενήρης αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των δεμάτων έχει φέρει σε πλεονεκτική θέση τις εταιρείες (κυρίως) των ταχυμεταφορών, οπότε δεν αποκλείεται να ενταθεί η κινητικότητα σε αυτόν τον κλάδο, φτάνοντας έως τα… ΕΛΤΑ.