Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία «απελευθερώνει» την εισαγωγή του στο ΧΑ.
Το ελληνικό δημόσιο θα διαθέσει σχεδόν το 30%, με το 10% να κατευθύνεται στην Avi Alliance και το υπόλοιπο 19% – 20% στο ευρύ επενδυτικό κοινό.
Με τη νέα εξέλιξη, η Avi Alliance (πρώην HOCHTIEF AirPort ) που πλέον ανήκει στο συνταξιοδοτικό ταμείο PSP του Καναδά, καθίσταται «κυρίαρχος» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς θα ελέγχει σχεδόν το 50%.
Είναι σημαντικό το αεροδρόμιο της Αθήνας για την Avi Alliance; Είναι και παρά είναι…
Η Avi Alliance διαθέτει σήμερα το 40% του αεροδρομίου της Αθήνας, το 55% του αεροδρομίου της Βουδαπέστης, το 30% του αεροδρομίου του Ντίσελντορφ, το 49% του αεροδρομίου του Αμβούργου και το 40% του αεροδρομίου San Juan.
To αεροδρόμιο της Αθήνας ξεχωρίζει για την Avi Alliance, καθώς είναι το μεγαλύτερο, με βάση την επιβατική κίνηση, τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη (στοιχεία 2022).
Για παράδειγμα, το 2022 και με βάση τα στοιχεία που συνέλεξε το metaforespress.gr, το αεροδρόμιο της Αθήνας είχε EBITDA 329,5 εκατ., το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης 162,8 εκατ., το αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ 90,8 εκατ., το αεροδρόμιο του Αμβούργου 32,9 εκατ. και το αεροδρόμιο San Juan 161,8 εκατ.
Χθες στη Βουλή, η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Αθήνας και η είσοδός του στο ΧΑ ψηφίστηκε από τη ΝΔ και καταψηφίστηκε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Το σίγουρο είναι ότι η είσοδός του στο Χρηματιστήριο θα προσδώσει δυναμική, ενώ στοίχημα για την κυβέρνηση αποτελεί η περαιτέρω διείσδυση της PSP στην Ελλάδα.