Μπορεί να περηφανευόμαστε ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος σε χωρητικότητα και αξία παγκοσμίως, ωστόσο η ελληνική σημαία δεν είναι.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας αποτίμησης vesselsvalue.com, η αξία του ελληνόκτητου στόλου, στα τέλη του 2016, έφτανε τα 84,079 δις. δολ, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο ιαπωνικός με 80,169 δις. δολ. και στην τρίτη ο κινεζικός με 68,3 δις. δολ.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence, η ελληνική πλοιοκτησία ελέγχει 5.226 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 334,649 εκατομμύρια dwt.
Το ελληνικό τονάζ είναι κατά 58 εκατομμύρια dwt μεγαλύτερο από αυτό της δεύτερης Ιαπωνίας και διπλάσιο σχεδόν από τα 178 εκατ. dwt της τρίτης Κίνας.
Ωστόσο, μπορεί ο ελληνόκτητος στόλος να είναι πρώτος σε αξία και χωρητικότητα, η ελληνική σημαία είναι στην 6η – 7η θέση διεθνώς, με μερίδιο αγοράς, μόλις, 6%.
Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2015, η ελληνική σημαία, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αριθμούσε 770 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 41,37 εκατομμυρίων gt, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει την έβδομη θέση διεθνώς και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε dwt). Νεότερες εκτιμήσεις φέρουν την ελληνική σημαία στην 6η θέση.
Τα αίτια πολλά, όπως ότι η ελληνική σημαία θεωρείται «ακριβή», πέρα από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηογνώμονα.