Η τοποθέτηση ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης σε όχημα μεταφοράς εμπορευμάτων ή επιβατών που κυκλοφορεί σε άλλο κράτος – μέλος της ΕΕ μετά την 1-1-2025 δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση επικυρωμένου γνησίου αντιγράφου κοινοτικής άδειας του Κανονισμού (ΕΚ) 1072/2009 ή (ΕΚ) 1073/2009 για το συγκεκριμένο όχημα.
Τα παραπάνω τονίζεται σε απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου αναφέρονται τα εξής:
«Σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. 170428/9-8-2024 (ΑΔΑ ΨΒΜΧ465ΧΘΞ-ΤΘ7) εγκυκλίου «Υποχρέωση τοποθέτησης ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης σε οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων ή επιβατών που κυκλοφορούν σε κράτος-μέλος διαφορετικό από το κράτος-μέλος της ταξινόμησης» και κατόπιν αλληλογραφίας που πραγματοποιήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή σχετικό ερώτημα της Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρηματικότητας και Μεταφορών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με θέμα «Αντικατάσταση ταχογράφου και επικυρωμένα αντίγραφα κοινοτικών αδειών», η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών διευκρινίζουν τα ακόλουθα:
Η τοποθέτηση ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης σε όχημα μεταφοράς εμπορευμάτων ή επιβατών που εμπίπτει στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014 και κυκλοφορεί σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την 1-1-2025 (ή την 18-8-2025 ανάλογα, ‘retrofit’) δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση επικυρωμένου γνησίου αντιγράφου κοινοτικής άδειας του Κανονισμού (ΕΚ) 1072/2009 ή (ΕΚ) 1073/2009 για το συγκεκριμένο όχημα.
Αντίστοιχα, επικυρωμένο γνήσιο αντίγραφο κοινοτικής άδειας που έχει ήδη χορηγηθεί και λήγει μετά τις 31-12-2024 εξακολουθεί να ισχύει και δεν απαιτείται η επιστροφή του για το μόνο λόγο ότι στο συγκεκριμένο όχημα δεν έχει τοποθετηθεί ευφυής ταχογράφος 2ης έκδοσης μετά τις ανωτέρω ημερομηνίες».