Ορατό είναι το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων στα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, τα οποία αντιδρούν σε σειρά διατάξεων του τελευταίου πολυνομοσχεδίου, οι οποίες απελευθερώνουν περαιτέρω τον κλάδο, αλλά και σε επιμέρους ασφαλιστικά – φορολογικά μέτρα.
Στις 2 Ιουλίου διεξάγεται η γενική συνέλευση των ΦΔΧ Αττικής, Εύβοιας και Νησιών Αιγαίου, η οποία ρίχνει την «αυλαία» αντίστοιχων γενικών συνελεύσεων, που πραγματοποιήθηκαν ανά την επικράτεια, λαμβάνοντας χαρακτηριστικά πανελλαδικής συγκέντρωσης.
Η πανελλαδική συγκέντρωση, σύμφωνα με τον ΠΣΧΕΜ, έχει ως θέματα τα ακόλουθα:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥΣ
-Νέα αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο Επικρατείας για τους παράδρομους Να μην ισχύσει η απαγόρευση κυκλοφορίας μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ακυρώσεως.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
-Στο ασφαλιστικό έχει υποβληθεί αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο Επικρατείας, μαζί με την (ΓΕΣΕΒΕ), την (ΕΣΕΕ), κ.λπ.
-Στο ασφαλιστικό, εκτός της αίτησης ακυρώσεως, μαζί με το φορολογικό, ο ΠΣΧΕΜ έχει εκπονήσει επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη που αποδεικνύει τις καταστροφικές συνέπειες για τους οδικούς μεταφορείς.
Άρθρο 104 του πολυνομοσχέδιου
Άρθρο 2/ παρ. 4: πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές και κάτω των 3,5 τόνων,
Άρθρο 2/ παρ. 5: καταργείται η έννοια “εθνικές μεταφορές”,
Άρθρο 2/ παρ. 10 που προστέθηκε στο νόμο 4233/2014 (ΦΕΚ 22Α) άρθρο 18 και προβλέπει ότι μόνο οι παλιές άδειες μεταβιβάζονται, καταργείται,
Άρθρο 2/ παρ. 11: που προστέθηκε στο νόμο 4233/2014 (ΦΕΚ 22Α) άρθρο 18 προβλέπει ενιαία αντιμετώπιση, χωρίς καμία διάκριση σε παλιούς και νέους στην οικονομική επιφάνεια.
ΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ
Καταργείται η παρ. 1 του άρθρου 14 του νόμου 1959/1991 και η παρ. 9 του άρθρου 14 του νόμου 3887/2010 που όριζε τον αριθμό των ρυμουλκούμενων που μπορούσε να θέτει σε κυκλοφορία κάθε ελκυστήρας και το απελευθερώνει πλήρως.
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ
Πλήρης απελευθέρωση των μισθώσεων ΔΧ και ΙΧ.
«Εάν δεν αντιδράσουμε μαζικά και δυναμικά στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις στις 8/7/2017 και ισχύσουν οι διατάξεις του άρθρου 104, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικρές εταιρίες θα καταστραφούν και μόνο οι μεγάλες εταιρίες θα επιβιώσουν.
Εάν όμως αντιδράσουμε μαζικά οργανωμένα και δυναμικά στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις, εκτός από τα παραπάνω, θα λύσουμε και σημαντικά προβλήματα που εκκρεμούν, όπως π.χ. τη μείωση των τελών διοδίων και την εφαρμογή του κόστους μεταφοράς.
Εάν τα διόδια και το χιλιομετρικό κόστος αναγράφονται χωριστά στην φορτωτική και εισπράττονται υποχρεωτικά, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικρές μεταφορικές εταιρίες θα προστατευθούν από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχονται από τις μεγάλες μεταφορικές εταιρίες, τα Ι.Χ. φορτηγά και τα ξένα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων», αναφέρει το ΠΣΧΕΜ.