Ιστορικό υψηλό, όλων των εποχών, στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), σε παγκόσμια κλίμακα, αναμένει για εφέτος η DHL Express, καθώς “Black Friday”, “Cyber Monday” και Χριστούγεννα εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν σε πρωτοφανή αύξηση του όγκου ηλεκτρονικών αγορών και αποστολών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την DHL Express, η εταιρεία, έχοντας ήδη καταγράψει αύξηση περίπου 35% στους όγκους e-commerce το 2020, υπολογίζει ότι η επερχόμενη περίοδος αιχμής θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο και θα φέρει υψηλότερες ποσότητες αποστολών άνω του 50%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
«Τάσεις, όπως η παγκοσμιοποίηση και η ψηφιοποίηση έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο», ανέφερε ο John Pearson, διευθύνων σύμβουλος της DHL Express, εξηγώντας ότι «τις τελευταίες δεκαετίες, έχουμε δει πώς η παγκοσμιοποίηση, το διεθνές εμπόριο και η αλληλεπίδραση βελτίωσαν – σε γενικές γραμμές – την ευημερία και την επιλογή».
Ο Covid θα οδηγήσει σε υψηλότερους όγκους και πρώιμη έναρξη της αγοραστικής σεζόν
Όπως υπογραμμίζεται, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το e-commerce αυξάνεται, καθώς αυτή η τάση είναι ήδη ορατή τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, λόγω του Covid-19, ο όγκος των αποστολών αυξήθηκε πολύ υψηλότερα από το αναμενόμενο.
Σύμφωνα με τον γερμανικό όμιλο, ήδη οι αγορές έχουν εφέτος ξεκινήσει νωρίτερα, με τις online πωλήσεις να σημειώνουν μια αύξηση της τάξης του 35%.
«Ο Covid-19 και οι επιπτώσεις του, όπως οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας ή το social distancing, οδήγησαν σε τεράστιες αλλαγές στη λιανική σε όλο τον κόσμο», εξηγεί ο Michiel Greeven, EVP Global Sales στην DHL Express.
Κατά συνέπεια, η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και των αγοραστών B2B, άλλαξε σημαντικά και μετατοπίστηκε στο διαδικτυακό κόσμο.
Όσον αφορά το e-commerce, κάποιοι μάλλον θα έλεγαν ότι ο Covid-19 έφερε το 2030 πιο κοντά και νωρίτερα στο 2020, με τις online αγορές και τις αποστολές να διαμορφώνουν τη νέα κανονικότητα.
Και αυτό δεν αφορά μόνο για τους B2C λιανοπωλητές, αλλά και το B2B ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ιδιαίτερα στις τρέχουσες μέρες αβεβαιότητας, πολλοί “κολοσσοί” του λιανικού εμπορίου θα επιλέξουν την προώθηση των πωλήσεών τους μέσω του διαδικτύου.
Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει την περίοδο αιχμής, με τους καταναλωτές να επιλέγουν το διαδίκτυο για να πετύχουν καλύτερες προσφορές αντί να μεταβούν σε κάποιο φυσικό κατάστημα. Όλο αυτό φυσικά θα έχει αντίκτυπο και στις αποστολές των προϊόντων».
Οι προκλήσεις για κάθε πάροχο logistics
Με αυξημένους όγκους και τον Covid-19 να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, οι προκλήσεις για τους παρόχους logistics είναι τεράστιες, επισημαίνει η DHL.
Εκτός από την σωστή διαχείριση της κατάστασης και την τήρηση των μέτρων προφύλαξης για να παραμείνουν οι εργαζόμενοι ασφαλείς, μια άνευ προηγουμένου περίοδο αιχμής στο κομμάτι της αποστολής προϊόντων θέτει μια πρόσθετη πρόκληση στα logistics.
Για να είναι προετοιμασμένη, η DHL Express προσέλαβε παγκοσμίως πάνω από 10.000 νέους υπαλλήλους.
Παράλληλα, χάρη στις ετήσιες επενδύσεις της σε υποδομές όπως hubs, αεροσκάφη, οχήματα και τεχνολογία αιχμής, η εταιρεία μπόρεσε να πολλαπλασιάσει σημαντικά τις δυνατότητες των λειτουργιών της και να διαχειριστεί τους επερχόμενους όγκους.
«Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε δει μια υψηλή ζήτηση από online έμπορους στο κομμάτι των express υπηρεσιών μας και συνεπώς ισχυρούς αυξανόμενους όγκους στο παγκόσμιο Express δίκτυό μας», αναφέρει ο Travis Cobb, EVP Global Network Operations and Aviation της DHL Express.
«Επενδύουμε ετησίως περίπου 1 δισ. ευρώ για να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις των πελατών μας και να στείλουμε τα προϊόντα τους με τον ταχύτερο δυνατό χρόνο διέλευσης σε όλο τον κόσμο.
Ακόμη και σε περίοδο ενός δεύτερου κύματος πανδημίας θα διασφαλίσουμε ότι οι επιχειρήσεις των πελατών μας θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται και ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα παραμείνει ασφαλές», σημείωσε.