Στο σχέδιο της κυβέρνησης προκειμένου η Ελλάδα, και ειδικά η Βόρεια Ελλάδα, να καταστεί κόμβος υποδομών, μεταφορών και logistics αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 2ο Thessaloniki Summit του Economist.
«Έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε ξένους επενδυτές στον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος τώρα είναι ένας από τους πιο αναπτυσσόμενους τομείς στην Ελλάδα.
Έχουμε έναν αριθμό project που ξεδιπλώνονται και αυτά τα project βασικά έχουν μία συνοχή και θέλω να δώσω έμφαση σε αυτό, καθώς η κυβέρνηση έχει ένα σχέδιο για να κάνει την Ελλάδα κόμβο υποδομών και μεταφορών», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Κοιτάξτε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κοιτάξτε το λιμάνι της Καβάλας και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Η Θεσσαλονίκη με όλα τα προγράμματα υποδομών σε εξέλιξη – συνδέουμε για παράδειγμα το λιμάνι με το σιδηρόδρομο και τον μοντέρνο αυτοκινητόδρομο – η Θεσσαλονίκη λοιπόν μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο ως λιμάνι εξόδου της ΝΑ Ευρώπης».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε, επίσης, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που αποκτά στρατηγική σημασία και στρατιωτικά, αλλά και ενεργειακά, καθώς ουσιαστικά παρακάμπτονται τα Στενά του Βοσπόρου.
Και τόνισε ότι όλα αυτά εντάσσονται σε ένα πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους πέντε δισ. ευρώ, με ένα νέο αποδοτικό τρόπο δημοπράτησης, κατόπιν συμφωνίας με την Κομισιόν.
«Τώρα νομίζω ότι έχουμε κάνει πολύ σημαντικά βήματα ώστε η Ελλάδα – και ειδικά η βόρεια Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, καθώς θα συνδέσουμε αυτά τα λιμάνια με ένα μοντέρνο ηλεκτρικό σιδηροδρομικό δίκτυο – να γίνει ένας κόμβος logistics, κάτι που ξεκίνησε το 2008 με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Αναφέρθηκε επίσης στο Μετρό της Αθήνας, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους 1,2 δισ. ευρώ, στον αυτοκινητόδρομο Ε65 και σε προγράμματα ύδρευσης ανά την περιφέρεια που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.