Αύξηση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά τόσο Ιδιωτικής αλλά και Δημοσίας Χρήσεως ταξινομημένα στην χώρα μας κατεγράφη, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2022 έναντι του 2021.
Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2022 με φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσεως ανήλθε σε 180.137,8 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας αύξηση 10,1% σε σύγκριση με το 2021 που είχαν διακινηθεί 163.632,1 χιλιάδες τόνοι.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.543.290,2 χιλ., σημειώνοντας αύξηση 1,8% σε σχέση με το 2021 που είχαν ανέλθει σε 5.543.207,4 χιλ.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως ανήλθε σε 109.992,7 χιλ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 2,5% σε σύγκριση με το 2021 που είχαν διακινηθεί 107.360,0 χιλ τόνοι.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 15.647.852,4 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2021 που είχαν ανέλθει σε 15.524.717,5 χιλ.
Ανά τύπο φορτίου
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) το 2022 έναντι του 2021 η μεγαλύτερη αύξηση 12,6% παρατηρείται στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» και ακολουθεί η κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 5,6%.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη μείωση το 2022 παρατηρείται στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 22,3% σε σχέση με το 2021 και ακολουθεί η κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 11,5%.
«Πρωταθλήτρια» η Αττική
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, για το 2021, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.
Για το έτος 2022, από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Δυτική Μακεδονία και η Κεντρική Μακεδονία.
Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.