Η μείωση του πραγματικού εισοδήματος, οι «στενές» χρηματοοικονομικές συνθήκες και η ήπια εξωτερική ζήτηση θα επιβαρύνουν σημαντικά την ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών το 2023.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα τελευταία δεδομένα προβλέψεων αγοράς της Ti εκτιμούν ότι η αγορά θα αναπτυχθεί μόνο κατά 1,4% το 2023.
Μέχρι το 2027, η αγορά προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 2,3%, φτάνοντας σε αξία τα 504,9 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με την Ti:
-Το 2022, η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών αναπτύχθηκε 3,5% σε πραγματικούς όρους, λόγω των σχετικά ασθενέστερων οικονομικών επιδόσεων σε σύγκριση με το 2021.
-Ο πόλεμος στην Ουκρανία έδωσε ισχυρή αντίθετη ώθηση στην ανάπτυξη.
-Η οικονομία έχει «ομαλοποιηθεί» που σημαίνει ότι οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις δεν οδηγούν πλέον σε υψηλά επίπεδα ανάπτυξης.
-Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ξεπεράσει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούνται από τις ελλείψεις ημιαγωγών και δίνει στον κλάδο δυναμική.
Ωστόσο, το 2023, η μείωση του πραγματικού εισοδήματος, οι αυστηρότερες οικονομικές συνθήκες και η ήπια εξωτερική ζήτηση θα σημαίνουν ότι η αγορά θα αναπτυχθεί μόνο κατά 1,4%.
Η ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια προβλέπεται να είναι ισχυρότερη, βοηθούμενη από μια ισχυρή διεθνή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών, αν και οι προοπτικές εξακολουθούν να είναι θολές από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η ανάπτυξη του κλάδου θα συνεχίσει να περιορίζεται από τις αυξήσεις κόστους και τις ελλείψεις οδηγών.