Καθώς ο υπερβολικός κατακερματισμός εξακολουθεί να επηρεάζει την ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών -όπου το 50% των φορτωτών συνεργάζεται, κάθε φορά με περισσότερους από 30 μεταφορείς- οι επαγγελματίες στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας έρχονται αντιμέτωποι με τις ανάγκες μιας πολύπλοκης βιομηχανίας.
Για να ανταποκριθούν σε αυτές, οι φορτωτές και οι μεταφορείς πρέπει να κατανοήσουν τη δυναμική της αγοράς, γι’ αυτό και η 3PL εταιρεία Coyote Logistics, δημοσιεύει αποκλειστική νέα έρευνα σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες της εφοδιαστικής αλυσίδας στη σημερινή αγορά.
Με τίτλο «Tech + Humanity: Οικοδομώντας μια Αλυσίδα Εφοδιασμού για Μακροπρόθεσμη Επιτυχία», η μελέτη απαρτίζεται από αποτελέσματα και δεδομένα που προέκυψαν από δύο μοναδικές έρευνες σε φορτωτές και μεταφορείς, μαζί με μια έρευνα στους ίδιους τους πελάτες της Coyote Logistics.
Η έρευνα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τις ερευνητικές εταιρείες MakerStreet (με έδρα το Άμστερνταμ) και Martec (περιφερειακό γραφείο, Φρανκφούρτη) και διερεύνησε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι λαμβάνουν αποφάσεις στις ευρωπαϊκές αγορές, προκειμένου να κατανοήσει την ιδανική ισορροπία μεταξύ της τεχνολογίας και της ανθρώπινης εξειδίκευσης.
Ειδικότερα, οι μελέτες κατέδειξαν ότι, σε μεγάλο βαθμό, οι φορτωτές και οι μεταφορείς αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις.
Το αυξανόμενο κόστος, η αυξανόμενη πολυπλοκότητα, η έλλειψη χωρητικότητας, η ανάγκη για ευελιξία, ταχύτητα και αυξημένη ορατότητα σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων προβλημάτων που προκύπτουν στις οδικές μεταφορές.
Έδειξαν επίσης πως, φορτωτές και οι μεταφορείς, πιστεύουν ότι η ιδανική ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και ανθρώπου σε όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι 60:40, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μακρόχρονη θέση της Coyote Logistics, ότι οι δύο αυτοί παράγοντες πρέπει να συνεργαστούν για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων σε έναν εξελισσόμενο κόσμο.
«Στην Coyote Logistics γνωρίζουμε, μέσω της έρευνας που έχουμε διεξάγει αλλά και μέσω της εμπειρίας μας στην ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών ότι η τεχνολογία και η ανθρώπινη τεχνογνωσία είναι απαραίτητα στοιχεία για την μακροπρόθεσμη επιτυχία της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Joel Gard, Head of Europe, Coyote Logistics.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «από τα ευρήματα της μελέτης, μπορούμε να κατανοήσουμε βαθύτερα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι φορτωτές και οι μεταφορείς σήμερα σε σχέση με τις εξελισσόμενες τεχνολογίες, γεγονός που μας επιτρέπει να υποστηρίξουμε καλύτερα και τα δύο μέρη με τις απαραίτητες γνώσεις και τους πόρους που χρειάζονται, προκειμένου να επιτύχουν και να υπερβούν τους επιχειρησιακούς τους στόχους».
Διασφαλίζοντας την ισορροπία
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο φορτωτές και μεταφορείς μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η μελέτη ανέλυσε ποιες 13 απαραίτητες λειτουργίες/ στοιχεία της είναι καλύτερα προσαρμοσμένα στην ανθρώπινη τεχνογνωσία, ποιες μπορούν να βελτιστοποιηθούν με την τεχνολογία και ποιες απαιτούν συνδυασμό των δυνατοτήτων ανθρώπου και τεχνολογίας.
Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η ανθρώπινη τεχνογνωσία είναι αναντικατάστατη σε καθήκοντα που σχετίζονται με τη δημιουργικότητα, τη λήψη αποφάσεων και την στρατηγική σκέψη, όπως η επικοινωνία με τους πελάτες και η επίλυση προβλημάτων αποστολής και παράδοσης.
Όσον αφορά στην αυτοματοποίηση, οι φορτωτές και οι μεταφορείς ανέφεραν ότι η τεχνολογία μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικότερα διαχειριστικές λειτουργίες, όπως για παράδειγμα η διαχείριση των αποθεμάτων και οι κρατήσεις αποστολών.
Ωστόσο, ενώ η μελέτη αναδεικνύει πολλές ευκαιρίες ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι ερωτηθέντες δεν εντόπισαν λειτουργίες που εξυπηρετούνται με τον καλύτερο τρόπο αποκλειστικά από την τεχνολογία. Αντ’ αυτού, φορτωτές και μεταφορείς συνηγόρησαν υπέρ μιας ισορροπίας 60:40 μεταξύ τεχνολογίας και ανθρώπινης τεχνογνωσίας στις εργασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Τα καλύτερα αποτελέσματα προκύπτουν όταν η τεχνολογία και οι ανθρώπινες δυνατότητες συνδυάζονται, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούμε στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς και των καταναλωτών. Κανείς από τους δύο αυτούς παράγοντες δεν μπορεί να σταθεί μόνος», είπε η Christina Bottis, Chief Marketing Officer της Coyote Logistics.
Κατά την ίδια, «η τεχνολογία παρέχει πληροφορίες που είναι κρίσιμες για την οικοδόμηση μιας στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ η ανθρώπινη τεχνογνωσία αποτελεί κλειδί για την απελευθέρωση της πραγματικής αξίας των εργαλείων, τη μετατροπή των δεδομένων σε πράξεις για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη λήψη των βέλτιστων στρατηγικών αποφάσεων για μια επιχείρηση».
Τι σημαίνει αυτό για φορτωτές και μεταφορείς
Προκειμένου να επιτευχθεί ο ιδανικός συνδυασμός τεχνολογίας και ανθρώπου, οι φορτωτές και οι μεταφορείς θα πρέπει να ξεκινήσουν αξιολογώντας τις υπάρχουσες εφοδιαστικές αλυσίδες, προκειμένου να προσδιορίσουν τις εργασίες στις οποίες μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία και εκείνες στις οποίες μπορεί να συνεισφέρει η ανθρώπινη τεχνογνωσία. Από εκεί και πέρα, οι επαγγελματίες της εφοδιαστικής αλυσίδας θα πρέπει να διερευνήσουν τις ευκαιρίες για αύξηση της αποδοτικότητας και να εντοπίσουν τα κενά στην επιχείρηση που μπορούν να καλυφθούν από την τεχνολογία ή τις ανθρώπινες δεξιότητες.