Σε δυο πυλώνες στηρίζεται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τις επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών, καθώς και για την εφαρμογή πολιτικής και έρευνας για τα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, στο 8ο Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΕΤΕΠ και τους JASPERS, δημιουργεί ένα καινοτόμο εργαλείο που θα ορίζει τους τομείς και τις προτεραιότητες ανάπτυξης των υποδομών στη χώρα.
Στόχος είναι το έργο αυτό να αποτελεί τη βάση για την αειφόρο ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών του μεταφορικού συστήματος της Ελλάδας, με χρονική προβολή της στρατηγικής για τα επόμενα 20 χρόνια.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών έχει 2 πυλώνες:
-Την ανάπτυξη ενός εθνικού μοντέλου μεταφορών για όλα τα μέσα μεταφοράς, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο λήψης αποφάσεων για τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής, τον επενδυτικό σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων.
και
-Την ανάπτυξη Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού (Strategic Planning Unit) εντός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προτείνοντας τις δραστηριότητες της Μονάδας, το απαραίτητο προσωπικό και τα πρωτόκολλα ροής πληροφοριών μεταξύ της Μονάδας και των εξωτερικών οργανισμών και αρχών.
«Μέσα από τα εργαλεία υποστήριξης του σχεδιασμού (συγκοινωνιακό μοντέλο, μοντέλο ανάλυσης Κόστους-Οφέλους, διαδικτυακή βάση δεδομένων, στοιχεία από διόδια, δομημένα ερωτηματολόγια στα λιμάνια, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα αεροδρόμια και στους σταθμούς υπεραστικών οδικών συγκοινωνιών κτλ), αποσκοπούμε στην ενδυνάμωση δομών, την ανάπτυξη ικανοτήτων μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης, την υποστήριξη σε θέματα δομής και οργάνωσης, την δημιουργία πρωτόκολλων και την διαχείριση δεδομένων που θα προκύπτουν από τη συλλογή τους επιτόπου, και τέλος την δημιουργία μηχανισμών συνεργασίας με όλα τα αρμόδια υπουργεία», ανέφερε ο κ. Βούρδας.
Παράλληλα, ο γ.γ. υπογράμμισε ότι η χώρα έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς «μπορούμε να την μετατρέψουμε στη μεγαλύτερη πύλη εισόδου ανθρώπων και εμπορευμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Με την συμφωνία της κατασκευής της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς, τη Σιδηροδρομική Εγνατία, με την εκμετάλλευση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, με την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, με το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης και αλλά πολλά έργα, σχεδιάζουμε το μέλλον με ευθύνη για τις πραγματικές ανάγκες των επόμενων γενεών».