Αν ακούτε διαρκώς τους όρους procurement manager (διευθυντής τμήματος προμηθειών) και supply chain manager (διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας), αλλά δεν γνωρίζετε τη διαφορά, είστε στο σωστό σημείο!
Μολονότι είναι επαγγελματικές ορολογίες αλληλένδετες μεταξύ τους και συχνά υπάρχει σύγχυση, έχουν περισσότερες διαφορές, παρά ομοιότητες. Στο παρόν άρθρο, θα σας αναλύσουμε διεξοδικά και με σαφήνεια τα πεδία δράσης του καθενός, ώστε τα ξεδιαλύνετε οριστικά!
Ο ρόλος του procurement manager και του supply chain manager είναι κάτι σαν συγκοινωνούντα δοχεία στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Όμως έχουν διαφορετικές ευθύνες και τομείς εστίασης και ενδιαφέροντος.
Σε πρώτη φάση, ας αποσαφηνίσουμε ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του καθενός.
Procurement manager
Ο procurement manager είναι ο επικεφαλής της διαδικασίας μέσω της οποίας οι οργανισμοί αποκτούν τα απαραίτητα αγαθά για να λειτουργήσουν.
Περιλαμβάνει τα πάντα, από τον εντοπισμό αναγκών, την προμήθεια προμηθευτών, τη διαπραγμάτευση τιμών και τη διασφάλιση της έγκαιρης παράδοσης.
Αλλά δεν είναι μόνο η αγορά πραγμάτων. Έχει να κάνει με τη διασφάλιση ότι αποκομίζετε την καλύτερη αξία, τη δημιουργία ισχυρών σχέσεων με τους προμηθευτές και την ευθυγράμμιση των αγορών με τους επιχειρηματικούς στόχους.
Supply chain manager
Ο supply chain manager εποπτεύει το σύνολο των ανθρώπων, δραστηριοτήτων, πληροφοριών και πόρων που αφορούν στη μετακίνηση ενός αγαθού. Περιλαμβάνει όλη τη διαδικασία παραγωγής, από τις πρώτες ύλες μέχρι την τελική παράδοση του προϊόντος.
Κύριες διαφορές procurement manager και supply chain manager
Βασικός τομέας εστίασης
Για τον procurement manager, βασικό τομέα εστίασης αποτελεί η διαχείριση της διαδικασίας προμηθειών και των σχέσεων με τους προμηθευτές. Διασφαλίζει ουσιαστικά, πως η εταιρεία λαμβάνει τις απαραίτητες προμήθειες εγκαίρως, σε καλή ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Για τον supply chain manager, αν και αρκετά συναφής, ο βασικός τομέας εστίασης είναι ευρύτερος. Αφορά στη διαχείριση ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την προμήθεια πρώτων υλών μέχρι την παράδοση του τελικού προϊόντος στον πελάτη. Στόχος του είναι να εξασφαλίζει πως όλα τα στάδια της αλυσίδας είναι αποδοτικά και αποτελεσματικά καλύπτοντας τη ζήτηση.
Ευθύνες
Οι κυριότερες ευθύνες του procurement manager, είναι οι ακόλουθες:
- Εύρεση και αξιολόγηση προμηθευτών.
- Διαπραγμάτευση τιμών, όρων και συμβολαίων με προμηθευτές.
- Διαχείριση των παραγγελιών και παρακολούθηση της παράδοσης υλικών ή υπηρεσιών.
- Εξασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προμηθεύεται η εταιρεία.
- Ανάπτυξη στρατηγικών προμηθειών για την εξοικονόμηση κόστους και τη βελτίωση των διαδικασιών προμηθειών.
Οι κυριότερες ευθύνες του supply chain manager, είναι οι ακόλουθες:
- Συντονισμός της παραγωγής, αποθήκευσης, μεταφοράς και διανομής προϊόντων.
- Βελτιστοποίηση των διαδικασιών για τη μείωση κόστους και τη βελτίωση της αποδοτικότητας.
- Παρακολούθηση της απόδοσης των προμηθευτών και των παρόχων υπηρεσιών logistics.
- Διαχείριση κινδύνων που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα (π.χ. καθυστερήσεις, διακοπές στην παραγωγή).
Η διάκριση ανάμεσα σε procurement manager & SC manager
Στη Jungheinrich θεωρούμε πως η κατανόηση και ο διακριτός ρόλος δύο εκ των ουσιαστικότερων θέσεων, είναι κομβικής σημασίας για κάθε επιχείρηση.
Γνωρίζοντας τέλεια τη διοίκηση εφοδιαστικής αλυσίδας, σχεδιάζουμε from scratch τις πιο σύγχρονες λύσεις για κάθε στάδιό της, διευκολύνοντας κάθε τμήμα και manager.
Παράλληλα, υποστηρίζουμε ένθερμα την εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού στις ψηφιοποιημένες και αυτοματοποιημένες λύσεις μας, απογειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα κάθε επιχείρησης.
Διαβάστε περισσότερα κείμενα που αφορούν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας στο blog της Jungheinrich.