Συνέντευξη Τύπου διοργάνωσε την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου ο Δήμος Τανάγρας με θέμα «Ο Δήμος συνομιλεί με τους πολίτες για την ανάπτυξη της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων», στο πλαίσιο της εξαγγελίας έναρξης λειτουργίας της πλατφόρμας HELP DESK, η οποία τίθεται σε πλήρη εφαρμογή από τις 20 Δεκεμβρίου 2021.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που στοχεύει στην οργάνωση μιας άμεσης και ουσιαστικής επικοινωνίας με τους συμπολίτες μας αλλά και όλους τους ενδιαφερόμενους, για το σπουδαίο έργο της εξυγίανσης της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου να οργανωθεί πολεοδομικά και να εξυγιανθεί περιβαλλοντικά η βιομηχανική περιοχή.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο Δήμαρχος Τανάγρας κ. Βασίλης Περγάλιας αναφέρθηκε στις πολύχρονες προσπάθειες, τόσο τις δικές του, όσο και του Δήμου που έχουν πραγματοποιηθεί «για την περιβαλλοντική εξυγίανση και την πολεοδομική οργάνωση της βιομηχανικής περιοχής».
Συνεχίζοντας, τόνισε με νόημα «δεν διστάζουμε να διατυπώσουμε επιφυλάξεις, όπου και όταν κρίνεται αναγκαίο, με γνώμονα πρωτίστως την υγεία, την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.
Είναι πολύ νωπή η έντονη διαφωνία μας που διατυπώσαμε στη Βουλή, κατά την πρόσφατη ψήφιση νόμου, ο οποίος καταργούσε τη συναίνεση των συμπολιτών μας και των επιχειρήσεων που κατέχουν το 55% της έκτασης της περιοχής εξυγίανσης.
Εδώ και δύο χρόνια παρακολουθούμε να γίνονται συνεχείς μεταβολές του νομοθετικού πλαισίου, να χορηγούνται κίνητρα και παρατάσεις στην ΕΑΝΕΠ, τον Φορέα Υλοποίησης του Πάρκου, χωρίς ωστόσο να καταγράφεται πρόοδος στο ίδιο το έργο της εξυγίανσης.
Όμως τα λόγια και οι δημόσιες ανακοινώσεις πρέπει κάποτε να τελειώνουν. Είναι επιτέλους η ώρα των έργων. Η εξυγίανση της περιοχής επιβάλλεται να προχωρήσει».
Ο κος Δήμαρχος, ερμηνεύοντας τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, έκανε σαφές ότι ο Δήμος συνεχίζει δυναμικά τις προσπάθειες του, σημειώνοντας με νόημα «Ως Δημοτική Αρχή, ως άνθρωποι που γεννηθήκαμε εδώ, ζούμε εδώ και θα παραμείνουμε εδώ, θέλουμε μια περιοχή χωροταξικά, περιβαλλοντικά, οικονομικά, αναπτυξιακά βιώσιμη, μια περιοχή με πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
Στραμμένοι πάντα προς την υλοποίηση του έργου με σωστό, απολύτως διαφανή τρόπο και υπογραμμίζω την τελευταία παρατήρηση, έχουμε προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες:
-Δημιουργήσαμε στον Δήμο μας την κατάλληλη τεχνική δομή υποστήριξης και προετοιμάζουμε τα βήματά μας , για να διαμορφώσουμε τον πυρήνα των θέσεών μας αλλά και των απαιτήσεών μας , στην πορεία υλοποίησης του έργου
-Έχουμε απευθυνθεί τόσο στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος όσο και στην ΕΑΝΕΠ, τονίζοντας την ανάγκη για μια οργανωμένη , δομημένη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
-Έχουμε επισημάνει και επιμένουμε /προς όλες τις πλευρές /να τηρηθούν στην πράξη τα συμφωνημένα που υπογράψαμε/ στο πλαίσιο της από 24/4/2017 τετραμερούς συμφωνίας Προθέσεων
-Επιμένουμε να συσταθούν και να λειτουργήσουν άμεσα:
- Η Μόνιμη Επιτροπή Διαβούλευσης , υπό την εποπτεία της Περιφέρειας
- Η γνωμοδοτική επιτροπή παρακολούθησης και συμμόρφωσης του έργου».
Αναφερόμενος στην εφαρμογή Help Desk, η οποία ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης, τόνισε την αξία της πρωτοβουλίας του Δήμου, διατυπώνοντας τη θέση ότι αυτή (η πρωτοβουλία) «στοχεύει στην διαμόρφωση ενός διαδραστικού πλαισίου επικοινωνίας με την κοινωνία, ενός πλαισίου συγκεκριμένου, τεχνολογικά άρτιου, ανοικτού, δημοκρατικού, το οποίο θα γίνει σημείο αναφοράς για την κοινή πορεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πολιτών, στο καθοριστικής σημασίας έργο της «εξυγίανσης της βιομηχανικής περιοχής Οινοφύτων – Σχηματαρίου».
Τα πλεονεκτήματα λειτουργίας του HELP DESK
Ο Τεχνικός Σύμβουλος του Δήμου Τανάγρας και Πρόεδρος της RE.DE-PLAN ΑΕ CONSULTANTS, κ. Μανώλης Μπαλτάς, παρουσιάζοντας την πλατφόρμα HELP DESK, κατ’ αρχάς υπενθύμισε το σημαντικό έργο συμβολής της εταιρίας στην ωρίμανση του σχεδίου εξυγίανσης, τονίζοντας:
«Για 3 ολόκληρα χρόνια, για λογαριασμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εργαστήκαμε φέροντας σε πέρας και με απόλυτη επιτυχία, ένα έργο ατελές και βαλτωμένο επί δεκαετίες, με ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας, όπως μέχρι τότε είχε αποδειχθεί.
Αυτή η προσπάθεια για τους ίδιους σκοπούς συνεχίζεται από τη θέση του Τεχνικού Συμβούλου του Δήμου Τανάγρας».
Ερμηνεύοντας τις κατευθύνσεις της Δημοτικής Αρχής, ο κος Μπαλτάς εξήγησε ότι το HELP DESK είναι μια ηλεκτρονική εφαρμογή – πλατφόρμα, η οποία θα βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Δήμου Τανάγρας για να αποτελέσει το διαρκές μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης όλων των ενδιαφερομένων, προκειμένου ο Δήμος:
-Να συμβάλει στο έργο της εξυγίανσης με συμμετοχικές διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη τις γνώμες όλων των πολιτών και όλων των ενδιαφερομένων.
-Να σεβαστεί και να εξυπηρετήσει τις αρχές που δεσμεύτηκε, με την υποστήριξη ενημερωμένων πολιτών, ιδιοκτητών γης και εγκατεστημένων επιχειρήσεων, για την κοινωνική διάσταση του εγχειρήματος, ταυτόχρονα με την προστασία της ιδιωτικής περιουσίας αλλά και του δημοσίου συμφέροντος.
Ακολούθησε DEMO παρουσίασης του HELP DESK από την κα Σοφία Πετούση Πολιτικό Μηχανικό, στέλεχος του Τεχνικού Συμβούλου απ’ όπου ανεδείχθη ότι η εφαρμογή:
-Διατυπώνει δημόσια το μήνυμα κατεύθυνσης και συμβολισμού του Δημάρχου Β. Περγάλια.
-Γνωστοποιεί, ανακεφαλαιωτικά, όλες τις βασικές αποφάσεις του Δήμου που καθόρισαν το ιστορικό των προσπαθειών του, από ετών και ως πρόσφατα.
-Δίνει στη δημοσιότητα, προς αξιολόγηση και κανόνα πλοήγησης, όλες τις βασικές συμφωνίες όλων των εμπλεκομένων μερών για το ΕΠΕ Οινοφύτων κατά τη φάση της ωρίμανσης του έργου,
-Παραθέτει όλη τη σχετική ειδική νομοθεσία που αφορά στην ανάπτυξη του ΕΠΕ Οινοφύτων.
-Αποτελεί μέσο, τακτικής και άμεσης, ενημέρωσης για όλες τις παραμέτρους του έργου.
-Είναι το εργαλείο άμεσης επικοινωνίας με κάθε ενδιαφερόμενο.
Σκοπός και στόχος είναι η συμβολή του Δήμου να καθίσταται διαρκώς χρήσιμη και αποτελεσματική, όπως εκάστοτε θα διαμορφώνεται από την κοινωνική συμμετοχή και διαβούλευση, ενώ η εφαρμογή θα τελεί υπό διαρκή αξιολόγηση, επανεξέταση, και αναδιάρθρωση, για να είναι συνεχώς χρήσιμη και αποτελεσματική, για το σκοπό που δημιουργήθηκε.