Αντιδράσεις σε εταιρείες 3PL και μεταφορικές εταιρείες έχουν προκαλέσει 2 αποφάσεις της AΑΔΕ.
Πρόκειται για τις αποφάσεις:
-«Τροποποίηση της αριθμ. ΠΟΛ.1006/09-01-2015 απόφασης της Γενικής Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών: «Θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με απαλλαγή από Φ.Π.Α. και άμεση αποστολή σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.» (Β’ 120)» και
-«Τροποποίηση της αριθμ. ΠΟΛ.1184/27-09-2018 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε «Διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας κατά: α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης, β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης» (Β’ 4512)».
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, «με την ισχύ αυτών των αποφάσεων θα χαθεί από την Ελλάδα πλέον του 90% του transit φορτίου, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο, τόσο των 3Pl, όσο και των μεταφορέων διεθνών ή μη».
Επίσης, διερωτώνται «πέραν όμως της οικονομικής απώλειας, τίθεται το εξής ερώτημα:
Για ποια πύλη εισόδου μιλάμε και για ποιο διαμετακομιστικό κέντρο, όταν η Α.Α.Δ.Ε, με αποφάσεις της, “μηδενίζει” προσπάθειες ετών για την προσέλκυση αυτού του φορτίου;».
Στη συνέχεια, επεξηγούν και υποστηρίζουν ότι «σε αυτά τα δύο καθεστώτα, τα προϊόντα απαλλάσσονται της καταβολής του ΦΠΑ, εφόσον πρόκειται να προωθηθούν σε άλλο κράτος μέλος.
Με τις δύο αυτές τροποποιήσεις θα πρέπει να καταβάλουν τον ΦΠΑ στην Ελλάδα ανεξαρτήτως αν θα πάνε σε άλλο κράτος ή όχι.
Δεδομένου ότι η πλειοψηφία αυτών των πελατών δεν είναι ελληνικές εταιρείες, για ποιό λόγο να πληρώσουν 24% στην Ελλάδα και πώς θα το πάρουν πίσω;
Αν δε συνυπολογίσετε ότι αυτά είναι κοινοτικά καθεστώτα και τέτοιοι περιορισμοί δεν υπάρχουν πουθενά αλλού, αντιλαμβάνεστε ότι θα προτιμήσουν άλλα λιμάνια αντί των ελληνικών».