«Ανάσα» για τον γερασμένο στόλο φορτηγών ΔΧ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, με μέσο όρο ηλικίας πλέον των 20 ετών.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή, περιέχεται το άρθρο 32 με τίτλο «Μίσθωση ανάριθμων οχημάτων», με το οποίο επιδιώκεται η διεύρυνση των δυνατοτήτων μίσθωσης οχημάτων Δημοσίας Χρήσης (ΔΧ) με την θέσπιση της μίσθωσης ανάριθμων οχημάτων (δεν διαθέτουν στοιχεία κυκλοφορίας).
Όπως αναφέρεται, το μισθωμένο όχημα κατά τη διάρκεια της μίσθωσης βρίσκεται στην αποκλειστική διάθεση του μισθωτή.
Η χρονική διάρκεια της μίσθωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 2 ετών, ενώ το συμφωνητικό γνωστοποιείται στις φορολογικές αρχές κατά την κείμενη νομοθεσία.
Κατά τη διάρκεια της μίσθωσης απαγορεύονται:
-η μεταβίβαση του οχήματος,
-η διασκευή του οχήματος χωρίς την έγγραφη συναίνεση της εκμισθώτριας εταιρείας,
-η υπεκμίσθωση του οχήματος.
Γερασμένος ο στόλος των ελληνικών φορτηγών
Το είδος αυτό της μίσθωσης, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, αναμένεται αφενός να οδηγήσει στην αξιοποίηση οχημάτων που δεν έχουν τεθεί σε κυκλοφορία, αφετέρου στην εξυπηρέτηση των αναγκών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων και για ίδιο λογαριασμό.
Ειδικότερα, τα αποτελέσματα που αναμένονται από την εφαρμογή της ρύθμισης είναι η εξοικονόμηση πόρων για τις μισθώτριες επιχειρήσεις, μέσω της αποφυγής των δαπανών για την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων ΔΧ και του περιορισμού των λειτουργικών τους δαπανών, λόγω της χρήσης πιο σύγχρονων οχημάτων.
Επιπλέον, αναμένεται περιβαλλοντικό όφελος από τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.