Η άνοδος των ναύλων και η εφαρμογή επίναυλου καυσίμου προκαλεί «ολομέτωπη σύγκρουση» μεταξύ μεταφορικών και διαμεταφορικών εταιρειών με ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του metaforespress.gr, εκπρόσωποι ομοσπονδίας φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και ένωσης διαμεταφορέων πρόκειται να συναντηθούν την Πέμπτη 24 Μαρτίου με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Οι εκπρόσωποι από τον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προσανατολίζονται στην κατάθεση διαμαρτυρίας / καταγγελίας κατά ακτοπλοϊκών εταιρειών για την εφαρμογή του επίναυλου καυσίμου.
Όπως τονίζουν στο metaforespress.gr, «ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν στην εφαρμογή επίναυλου καυσίμου που φτάνει και τα 300 ευρώ σε ένα δρομολόγιο που κόστιζε 1.000 ευρώ.
Δηλαδή, για μια μεταφορά από και προς την Ιταλία, ένα φορτηγό θα χρειαστεί επιπλέον 600 ευρώ, είναι κάτι μη αποδεκτό».
Από την πλευρά τους, στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών σημειώνουν ότι είναι αδύνατον να μην διοχετευτεί μέρος της ανόδου των ναυτιλιακών καυσίμων στα ναύλα.
Για παράδειγμα, αναφέρουν ότι ο τόνος πετρελαίου Fuel Oil (FO) για ένα συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας, από τα 600 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021, άγγιξε στις 21 Μαρτίου περίπου τα 1.050 ευρώ, ενώ τα 750 δολάρια τον τόνο είχε αγγίξει φέτος, στις 11 Μαρτίου, το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο Fuel Oil (FO).
Ενδεικτικά, υποστηρίζουν ότι ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο, με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο, με κόστος 80.000 ευρώ.
Γι’ αυτό το λόγο, ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ), σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζήτησε την υιοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων στήριξης.
Πάντως, το γενικότερο κλίμα στις μεταφορές είναι «τεταμένο», καθώς οι ανατιμήσεις στην ενέργεια και τα καύσιμα δοκιμάζουν τις σχέσεις όλων των εμπλεκομένων στις εμπορευματικές μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα.