Αυτό είναι το “Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο” (ΘΕΚ) στην πλήρη ανάπτυξή του, όπως παρουσιάστηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλη Μαγκλάρα, στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αναπτύσσεται από την ΘΕΚ Α.Ε., μια κοινοπραξία μεταξύ της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. και της Goldair Cargo, με τα εξής χαρακτηριστικά:
-260.626 τ.μ. αποθηκευτικοί χώροι,
-5.278 τ.μ. υποστηρικτικές λειτουργίες,
-42.000 τ.μ. χώροι διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με τερματικό σταθμό και αποθήκη (container terminal),
-7.250 μ. ασφαλτοστρωμένων οδών κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων,
-5.740 μ. σιδηροδρομικής γραμμής,
-1.140 μ. σιδηροδρομικές αποβάθρες φορτοεκφόρτωσης,
-165 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης υπαίθριες μεγάλων φορτηγών,
-1.279 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων,
-385 θέσεις μεγάλων οχημάτων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και
-φωτοβολταϊκές μονάδες ισχύος 10,20 MW, με σύστημα αποθήκευσης 7MW.
Το ΘΕΚ, με ανάδοχο την κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, όπως υποστήριξε ο κ. Μαγκλάρας, αναγνωρίζεται, με τον πλέον επίσημο τρόπο, ως ένα στρατηγικό σχέδιο για τη ΝΑ Ευρώπη και όχι μόνο για την Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο για την ασφάλεια, τόσο της εμπορικής αλυσίδας, όσο και της παραγωγής.
Όπως εξήγησε ο κ. Μαγκλάρας, το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ, μέσω της DFC, επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή, όπως σημείωσε, θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας.
Ωραιο ειναι αν γινει πραγματικοτητα, το ακουμε 20 χρονια τωρα