Βουλγαρία, Πολωνία και Τσεχία διαθέτουν τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης για τους οδηγούς φορτηγών, σύμφωνα με έρευνα της SNAP.
Της Βάσως Βεγιάζη
Αναλύοντας δεδομένα των τελευταίων 10 ετών (2012-2021), η SNAP, που αποτελεί πάροχο “έξυπνων” πληρωμών στον κλάδο των μεταφορών, καθόρισε μια βαθμολογία επικινδυνότητας για τους δρόμους της Ευρώπης που χρησιμοποιούν οι μεταφορείς, συγκρίνοντας το μέσο ετήσιο ποσοστό θανατηφόρων συγκρούσεων βαρέων οχημάτων με το συνολικό οδικό δίκτυο της κάθε χώρας.
Η Βουλγαρία τοποθετείται στην 1η θέση της λίστας των χωρών με τους πιο επικίνδυνους δρόμους, καθώς στην επικράτειά της έγιναν οι περισσότερες θανατηφόρες συγκρούσεις βαρέων οχημάτων ετησίως. Ακολουθούν -κατά σειρά κατάταξης- η Πολωνία, η Τσεχία, η Ρουμανία, η Λιθουανία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβακία, η Μ. Βρετανία και η Πορτογαλία
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Ελλάδα βρίσκεται στην 14η θέση της λίστας.
Σταχυολογώντας τα ευρήματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής:
- Το 40% όλων των θανατηφόρων συγκρούσεων βαρέων οχημάτων εντός της ΕΕ συνέβησαν σε αγροτικές περιοχές, γεγονός που υποδηλώνει ότι η εξέλιξη στις υποδομές οδικής ασφάλειας πρέπει να επεκταθούν πέραν των βασικών αυτοκινητοδρόμων.
- Τους ασφαλέστερους δρόμους για τους οδηγούς φορτηγών στην Ευρώπη διαθέτουν η Δανία, η Αυστρία και η Σουηδία.
- Συνολικά, σημειώθηκαν 45 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2021, με το ποσοστό αυτό να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 10% από έτος σε έτος.
- Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στο φως της ημέρας (56%), με μία στις τέσσερις να συμβαίνει μεταξύ 15.00 και 17:00, γεγονός που οφείλεται στην κίνηση κατά τις ώρες αιχμής.
- Σε όλη την Ευρώπη, κατά μέσο όρο, σημειώνεται λιγότερα από ένα θανατηφόρο ατύχημα βαρέων οχημάτων ανά 10.000 χλμ. επιφάνειας δρόμου κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με τον Mark Garner, διευθύνοντα σύμβουλο της SNAP,: «Δημιουργήσαμε τη νέα βαθμολογία κινδύνου, ώστε να μπορούμε να προειδοποιούμε τους οδηγούς για τους δρόμους που οδηγούν στην Ευρώπη.
Αλλά η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχουν ασφαλείς ζώνες. Όλοι οι δρόμοι στην Ευρώπη ενέχουν εγγενείς κινδύνους και οι οδηγοί πρέπει να είναι διαρκώς ανθεκτικοί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης και στους νόμους και κανονισμούς εντός της χώρας.
Συνιστούμε στους οδηγούς να εξοικειωθούν με τους οδικούς νόμους και την προγραμματισμένη διαδρομή τους πριν από την έναρξη του ταξιδιού τους.
Οι περισσότεροι οδηγοί βαρέων οχημάτων, ειδικά όσοι οδηγούν στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συνηθίζουν να οδηγούν για εξαιρετικά μεγάλες αποστάσεις, σε δρόμους με τους οποίους είναι λιγότερο εξοικειωμένοι.
Είναι ζωτικής σημασίας να βελτιωθούν οι οδικές υποδομές και οι εγκαταστάσεις για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του οδικού δικτύου εμπορευματικών μεταφορών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Με περισσότερα από 6 εκατομμύρια φορτηγά στην ΕΕ, πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους για τους επαγγελματίες μεταφορών όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι».
Για περισσότερα στοιχεία αναφορικά με την έρευνα, πατήστε ΕΔΩ