Ολοένα και αναβαθμίζεται ο ρόλος της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικός κόμβος. Μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, η Θεσσαλονίκη πρόκειται να αποκτήσει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο του Γκόνου, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών.
Ειδικότερα, στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για το έργο «Διεθνής Διαγωνισμός με ανταγωνιστικό διάλογο για την Ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση Εμπορευματικού Κέντρου στον Χώρο του Πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη», προχώρησε η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια που είναι τα εξής:
Α’ φάση (στάδιο): ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ η οποία θα διαρκέσει ένα μήνα, το οποίο σημαίνει ότι η λήξη της περιόδου αυτής θα είναι στο τέλος Μάιου
Β’ φάση (στάδιο) ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ,ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ η διάρκεια του οποίου προσδιορίζεται σε δύο μήνες μετά την Α φάση, ήτοι στο τέλος Ιουλίου θα κατατεθούν οι προσφορές των συμμετεχόντων. Σημειώνεται ότι δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:
-Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς
-Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς
-Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)
-Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.
Ενόψει της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προέβη στην ακόλουθη δήλωση«Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας.
Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα.
Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του Άξονα 10 με την Σερβίας και τη π.ΓΔΜ, αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση».