Οι επιπτώσεις της οικονομικής και ενεργειακής κρίσης θα φέρουν αλλαγές στην κατανομή των ροών σε παγκόσμια κλίμακα μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κατσώχη, μέλος ΔΣ του ΕΕΣΥΜ, ο οποίος συμμετείχε στο web – panel, με θέμα τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η ακριβής κατανομή των φορτίων θα επηρεαστεί από ευρύτερους, παγκόσμιας κλίμακας, παράγοντες, αλλάζοντας την παραγωγική ικανότητας σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπης, Κίνας, Άπω Ανατολής κ.λπ.
Οπότε σε κάποιο βαθμό θα επέλθει η ισορροπία και πάλι στην αγορά, αν όχι μεσοπρόθεσμα, σίγουρα βραχυπρόθεσμα».
Αναφερόμενος στις επενδύσεις στο κομμάτι των υποδομών εμπορευματικών μεταφορών, ο κ. Κατσώχης παρατήρησε ότι στην Ελλάδα έχουν σημειωθεί καθυστερήσεις, «καθώς χάθηκαν χρήσιμα χρόνια, λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως π.χ. η κήρυξη άγονων διαγωνισμών σε κομβικής σημασίας λιμάνια».
Συμπλήρωσε ότι, ήδη, άλλες Βαλκανικές χώρες έχουν προβεί σε επενδύσεις τόσο σε λιμένες, όσο και στο σιδηρόδρομο και στο οδικό δίκτυο, οπότε και η Ελλάδα οφείλει να καλύψει το χαμένο έδαφος και παράλληλα να συνάψει “έξυπνες” συμφωνίες, που θα κρατήσουν το μεταφορικό έργο εντός ελληνικών συνόρων.
Στο κομμάτι της ανάπτυξης των Εμπορευματικών Κέντρων, ο εκπρόσωπος του ΕΕΣΥΜ υποστήριξε ότι η παρατεταμένη ύφεση και η άτονη ανάγκη για ροές ανά την επικράτεια αποτελούν τους βασικούς παράγοντες καθυστέρησης.
Παρόλα αυτά, συμπλήρωσε, «με το Θριάσιο να λειτουργεί και τη Φυλή να έχει εξαγγελθεί, δεν έχει χαθεί το momentum, ώστε η Ελλάδα να είναι on track».
Μιλώντας για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται οι Έλληνες μεταφορείς από επαγγελματίες γειτονικών χωρών κατέδειξε ως λύσεις την «έξυπνη» αστυνόμευση και την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.