Διευρύνονται οι «φωνές» που εναντιώνονται στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά.
Έτσι, μετά τη ΓΣΕΒΕΕ, το ΕΒΕΠ, την ΚΕΕ, το ΕΒΕΑ και το ΕΕΘ τάσσεται κατά του μέτρου, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι η σχετική απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στερείται λογικής και «αντιβαίνει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελευθερίας της μετακίνησης».
Στην επιστολή, που απέστειλε στον υπουργό Μεταφορών, ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι η εν λόγω απόφαση «φορτώνει με δυσβάσταχτα βάρη όλη την αλυσίδα των μεταφορικών επαγγελμάτων, που ήδη δοκιμάζεται σκληρά από την οικονομική κρίση.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα δρομολόγιο μεταφοράς φορτίου, από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, κοστίζει στον πελάτη 500 ευρώ, την ώρα που τα 120 ευρώ από αυτά θα πρέπει να δοθούν στα διόδια της διαδρομής».
Η επιστολή του ΕΕΘ
“Με την παρούσα επιστολή το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας, πλην Αθηνών, διαμαρτύρεται εντόνωνς για την απόφασή σας να απαγορεύσετε (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) την κίνηση βαρέων οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων) στο οδικό δίκτυο της χώρας που δε διαθέτει διόδια.
Θεωρούμε ότι η απόφασή σας στερείται λογικής και αντιβαίνει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελευθερίας της μετακίνησης.
Επιπλέον, φορτώνει με δυσβάσταχτα βάρη όλη την αλυσίδα των μεταφορικών επαγγελμάτων, που ήδη δοκιμάζεται σκληρά από την οικονομική κρίση.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα δρομολόγιο μεταφοράς φορτίου, από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, κοστίζει στον πελάτη 500 ευρώ, την ώρα που τα 120 ευρώ από αυτά θα πρέπει να δοθούν στα διόδια της διαδρομής!
Τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που ορίσατε (δέσμευση οχήματος και πρόστιμο 2.000 ευρώ σε οδηγό και ιδιοκτήτη) είναι δυσβάσταχτα, πέρα από άδικα.
Εάν θεωρείτε ότι η κίνηση των βαρέων οχημάτων επιβαρύνει υπέρμετρα ορισμένα τμήματα των επαρχιακών και πρώην εθνικών δεν έχετε παρά να ορίσετε τα τμήματα αυτά, στα οποία θα πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα ρύθμισης των κυκλοφοριακών ροών και βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών. Αλλά η συνολική και εν γένει απαγόρευση είναι απαράδεκτη.
Επιπλέον, η απόφασή σας αυτή διευκολύνει τους φορείς που σχετίζονται με τη λειτουργία των διοδίων, ένα σύστημα το οποίο – όπως πολλές φορές έχει καταγγείλει το κόμμα και οι οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ – λειτουργεί με τρόπο αντικοινωνικό.
Ευνοείτε με τις αποφάσεις σας ένα σύστημα, το οποίο αδιαφορεί και δεν φροντίζει να καταστήσει πιο ελκυστική και συμφέρουσα τη χρήση των οδικών δικτύων που εκμεταλλεύεται.
Επίσης, διατηρεί ένα κακό, σπάταλο και άδικο σύστημα είσπραξης διοδίων σε βάρος της κοινωνίας μας.
Το σύστημα αυτό, αντί να προχωρήσει σε μέτρα βελτίωσης και εκσυγχρονισμού, όπως είναι τα αναλογικά διόδια, ο ηλεκτρονικός τρόπος πληρωμής και η μείωση των μετωπικών σταθμών διοδίων αναμένει την εξασφάλιση πελατών από περιορισμούς, απαγορεύσεις και υπουργικές αποφάσεις.
Κύριε υπουργέ,
Σας καλούμε να ακούσετε τις δραματικές εκκλήσεις των επαγγελματιών του κλάδου και να αναστείλετε την απόφασή σας.
Στην αντίθετη περίπτωση, σας δηλώνουμε ότι θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις εναντίον, τόσο της καταστροφικής σας υπουργικής απόφασης, όσο και αρνητικής σας στάσης, απέναντι σε ένα δίκαιο αίτημα του Επιμελητηρίου μας”.