Εμπόδια στην ομαλή διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κρήτης και Πειραιά καταγγέλλει η ΟΦΑΕ, με επιστολή της, μεταξύ άλλων, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, το υπουργείο Ναυτιλίας, τον ΣΕΕΝ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η επιστολή διαμαρτυρίας
Aξιότιμοι Κυρίες/Κύριοι,
Σε συνέχεια πολλαπλών καταγγελιών που έχουμε λάβει από τα Μέλη της ΟΦΑΕ που δραστηριοποιούνται στην Κρήτη, καθώς και την συνημμένης επιστολής που απήυθυναν τρία σωματεία εξ’ αυτών προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στην παρεμπόδιση των εμπορευματικών μεταφορών που έχει προκληθεί εξαιτίας της μονοπωλιακής κατάστασης στην ακτοπλοϊκή γραμμή Σούδα – Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα, η διαθεσιμότητα των ακτοπλοϊκών γραμμών είναι ιδιαίτερα περιορισμένη βάση των αναγκών του νησιού. Την ακτοπλοϊκή γραμμή Σούδα – Πειραιά την εκτελούν κατ’ αποκλειστικότητα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που ανήκουν στον όμιλο εταιρειών ATTICA GROUP.
Προγενέστερα και για μια μικρή χρονική περίοδο, στην ίδια γραμμή λειτουργούσε και η εταιρεία ΜΙΝΟΑΝ Lines, η οποία όμως πολύ σύντομα αποσύρθηκε από την συγκεκριμένη γραμμή, για λόγου μη υγιούς ανταγωνισμού δημιουργώντας έτσι συνθήκες μονοπωλίου στην ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση.
Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα κι εμπόδια στην ομαλή διενέργεια του μεταφορικού έργου, καθώς δεν έχουν τα ανταγωνιστικά επίπεδα εξυπηρέτησης και αντιμετωπίζουν διακριτική μεταχείριση.
Για την ακρίβεια, με το πρόσχημα της υψηλής επιβατικής κίνησης κατά τις θερινές περιόδους, κι όχι μόνο, οι δύο εταιρείες δεν έδιναν διαθεσιμότητα για τα φορτηγά οχήματα, ενώ παράλληλα επέβαλλαν υπέρμετρες χρεώσεις στα ναύλα αυξάνοντας κατά πολύ το μεταφορικό κόστος, με την αιτιολογία ότι δεν είναι οι αυτοκινητιστές «τακτικοί» πελάτες των εταιρειών και προτεραιότητα έχει ο τουρισμός.
Μοναδική εναλλακτική των αυτοκινητιστών αποτελούν οι γραμμές απο το λιμάνι του Ηρακλείου από/προς Πειραιά, κάτι το οποίο όμως δεν αποτελεί θεμιτή λύση για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους Νομούς Χανίων και Ρεθύμνου, οι οποίες πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου, ενώ παράλληλα δημιουργούν συμφόρηση τόσο στο λιμάνι του Ηρακλείου όσο και στην διαθεσιμότητα στις ακτοπλοϊκές γραμμές που το συνδέουν με τον Πειραιά.
Θεωρούμε απαράδεκτο να επικρατούν αυτές οι συνθήκες σε μια από τις πλέον κρίσιμες ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας και μάλιστα εν μέσω θερινής περιόδου, που παράλληλα με την αυξημένη τουριστική κίνηση, έχει εξίσου μεγάλη σημασία και ο εφοδιασμός της αγοράς της Κρήτης.
Οι αυτοκινητιστές που δραστηριοποιούνται στην περιοχή φέρνουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο το οποίο είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύσει και να στηρίξει κι όχι να παρεμποδίζεται. Πρακτικές όπως, η γραμμή Πειραιά-Σούδα, θεωρούνται αθέμιτες καθώς δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Δεν είναι δυνατόν να επικρατούν μονοπωλιακές συνθήκες σε μια τόσο κρίσιμη γραμμή και ζητούμε την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των μεταφορικών επιχειρήσεων που εξυπηρετούν την Κρήτη με την υπόλοιπη χώρα.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες. Παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε περεταίρω συνεργασία και ανταλλαγή στοιχείων.