Οικονομική ενίσχυση των μεταφορικών επιχειρήσεων με τουλάχιστον 5.000 ευρώ ανά όχημα, «γιατί διαφορετικά ο ήδη καθημαγμένος κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης θα οδηγηθεί στη χρεοκοπία», ζητεί, με επιστολή του, προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
Ειδικότερα, το Συνδικάτο σημειώνει πως το μεταφορικό έργο μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 70%, λόγω εξάπλωσης της πανδημίας, επισημαίνει ωστόσο πως, αν και υπήρξε αναγνώριση του προβλήματος από την πλευρά του κράτους, που τους συμπεριέλαβε στους ΚΑΔ, αυτό είναι προσωρινή λύση και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα.
«Ο κλάδος των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. στη διάρκεια της 10ετούς κρίσης της οικονομίας, εκτός από τον μηδενισμό της αξίας της περιουσίας του, αντιμετώπισε και μείωση των εισοδημάτων του σε ποσοστό άνω του 50%, λόγω της μείωσης του μεταφορικού έργου.
Και, δυστυχώς, πριν προλάβουμε να επανέλθουμε στην κανονικότητα, η πανδημία του κορωνοϊού έστειλε τον κλάδο στην εντατική, αφού το μεταφορικό έργο μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 70%», αναφέρει στην επιστολή του το Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών.
Όπως συμπληρώνει, «το υπόλοιπο 20 έως 30% του μεταφορικού έργου που απέμεινε, οι μεταφορείς το εκτελούν με πολύ μεγάλο ρίσκο να προσβληθούν από Covid-19, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό σε χώρες υψηλού κινδύνου, για να τροφοδοτήσουν με πλήρη επάρκεια αγαθών τη χώρα μας.
Γι’ αυτό ο ελληνικός λαός, εκτός από τους υγειονομικούς, επιβραβεύει για την προσφορά τους και τους Έλληνες μεταφορείς, οι οποίοι όμως, εάν δεν ενισχυθούν οικονομικά από το κράτος, δε θα μπορέσουν να συνεχίσουν το μεταφορικό τους έργο».
Η επιστολή του ΠΣΧΕΜ
Ο Κλάδος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. όπως γνωρίζεται στην διάρκεια της 10ετούς κρίσης της οικονομίας εκτός από τον μηδενισμό της αξίας της περιουσίας του αντιμετώπισε και μείωση των εισοδημάτων του σε ποσοστό άνω του 50%, λόγω της μείωσης του μεταφορικού έργου και δυστυχώς πριν προλάβουμε να επανέλθουμε στην κανονικότητα η πανδημία του κορωνοϊού έστειλε τον κλάδο στην εντατική, αφού το μεταφορικό έργο μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 70%.
Το υπόλοιπο 20 έως 30% του μεταφορικού έργου που απέμεινε, οι μεταφορείς το εκτελούν με πολύ μεγάλο ρίσκο να προσβληθούν από COVID 19, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό σε χώρες υψηλού κινδύνου για να τροφοδοτήσουν με πλήρη επάρκεια αγαθών τη χώρα μας, γι’ αυτό ο Ελληνικός λαός εκτός από τους υγειονομικούς επιβραβεύει για την προσφορά τους και τους Έλληνες μεταφορείς οι οποίοι όμως εάν δεν ενισχυθούν οικονομικά από το κράτος δε θα μπορέσουν να συνεχίσουν το μεταφορικό τους έργο.
Βεβαίως το κράτος σε πρώτη φάση αναγνώρισε το πρόβλημα και συμπεριέλαβε τον ΚΑΔ στους πληττώμενους κλάδους, όμως αυτό είναι προσωρινή λύση και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να υπάρξει επιβίωση των μεταφορικών επιχειρήσεων, επιβάλλεται το κράτος να τις ενισχύσει οικονομικά με 5.000 ευρώ τουλάχιστον ανά αυτοκίνητο (για πάγια και ανελαστικά έξοδα), γιατί διαφορετικά ο ήδη καθημαγμένος κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών Φ.Δ.Χ. θα οδηγηθεί στη χρεωκοπία.